Home   In- en uitschrijven   Eerste inschrijving   Schakelstudent

Schakeljaar (Instroom HBO/WO)

Vóór je je gaat inschrijven is het belangrijk dat je nagaat of je voldoet aan de toelatingseisen en of aanmelden nog mogelijk is voor het schakelprogramma dat je wilt volgen. De deadlines voor aanmelding, de toelatingsprocedures én inschrijfprocedures voor het volgen van een schakelprogramma verschillen per opleiding.

Bezoek voor meer informatie hierover én contactgegevens altijd eerst de website van de opleiding die het schakelprogramma aanbiedt. Lees de procedures goed door. Zorg ervoor dat je alle gevraagde documenten ruim op tijd instuurt naar het in de procedure aangegeven adres. Vermeld indien dat van toepassing is op de kopieën die je opstuurt je EUR studentnummer.

Naast de specifieke toelatingsprocedure die per opleiding verschilt is er ook een algemeen stappenplan dat elke aankomend student die aan de EUR begint dient te doorlopen:

I. Studielink

Schrijf je in via Studielink als dit in de inschrijfprocedure van de faculteit staat.

1. Ga naar http://eur.studielink.nl en log in met je DigiD (www.digid.nl). Let op: het aanvragen van een DigiD kan vijf werkdagen duren.

2. Gebruik je studielink voor het eerst, vul dan je persoonsgegevens in. Als we je persoonsgegevens niet kunnen verifiëren via de Gemeentelijke Basisadministratie, dan vragen we je om een kopie van je legitimatiebewijs op te sturen naar: Erasmus Universiteit, Centraal Bureau Inschrijvingen, Postbus 1738, 3000 DR Rotterdam.

Heb je studielink al eens eerder gebruikt, controleer dan je gegevens en wijzig indien dat nodig is je correspondentieadres.

3. Vul de vooropleiding (bachelor) in op basis waarvan je toelaatbaar bent tot het schakelprogramma dat je wilt volgen. Heb je je vooropleiding nog niet afgerond, vul dan de opleiding in. Je kunt de cijfers na afronding van je vooropleiding invullen.


4. Kies de optie “Nieuw inschrijvingsverzoek” & volg de stappen. Om het juiste schakelprogramma te kunnen selecteren kies je voor het totaaloverzicht van de bacheloropleidingen.

 

II. Pasfoto

Zodra je een verzoek tot inschrijving hebt gedaan voor een opleiding bij de EUR ontvang je van ons een email  op het e-mail adres dat je via Studielink hebt opgegeven. In deze e-mail vind je de instructies voor het uploaden van je pasfoto voor je collegekaart.

Heb je al eerder bij ons ingeschreven gestaan als student, dan ontvang je dit bericht niet.

III. Betaling schakelprogramma

Vanaf juni ontvang je van ons bericht over de hoogte van de vergoeding die je bent verschuldigd en is het mogelijk om via studielink aan te geven hoe je dit betaalt. Let op: je kunt de gekozen betaalwijze niet meer veranderen in studielink. Neem contact op met Erasmus Studenten Service Centrum als je achteraf besluit om het collegegeld op een andere wijze te betalen.

Voor betaling via digitale machtiging volg je het stappenplan van studielink. 

Heb je aangegeven op een andere manier te betalen, ga dan naar Betaalmethode voor meer informatie.

IV. Volg de voortgang van de behandeling van je inschrijfverzoek

Zolang je inschrijfverzoek in studielink de status ''verzoek ingediend'' heeft sta je nog niet ingeschreven. Dat is pas het geval als je status verandert naar ''ingeschreven''.

Je inschrijving moet zijn afgerond vóór 1 september. We adviseren je dan ook om in Studielink je To Do lijst, de detailpagina van je inschrijfverzoek én de berichten die je van ons ontvangt goed in de gaten te houden. Neem tijdig contact op met Erasmus Studenten Service Centrum als voor jou niet duidelijk is waarom je inschrijving nog niet is afgerond.

IV. Collegekaart & Bewijs van Inschrijving

Je bent ingeschreven zodra de status van je inschrijfverzoek in studielink is veranderd van ''verzoek ingediend'' naar ''ingeschreven''.

Binnen twee weken nadat de status van je inschrijfverzoek in studielink is veranderd naar ''ingeschreven''  ontvang je per post je Collegekaart en Bewijs van Inschrijving op het correspondentieadres  dat je hebt opgegeven via Studielink. Studenten met een internationaal correspondentieadres ontvangen de collegekaart en het bewijs van inschrijving via de opleiding.

Heb je al eerder bij ons gestudeerd dan ontvang je alleen een bewijs van inschrijving. Hiermee is je inschrijving voor het geselecteerde collegejaar afgerond (je dient je elk collegejaar opnieuw te herinschrijven.

 Let op:  het bewijs van inschrijving  vermeldt in de aanspreekvorm altijd  ‘student’, óók als jij  als cursist bij ons staat ingeschreven. Daarnaast staat er bij de inschrijfvorm altijd ‘voltijd’. Als jij ingeschreven staat als deeltijd student, dan staat dit dus niet op je inschrijfbewijs. Uiteraard staat de inschrijfvorm wel goed vermeld in ons inschrijfsysteem.

 De inschrijving voor schakelprogramma's die zijn gestart op 1 september 2013 is gesloten.

 


Bookmark and Share