Student Bestuurskunde Rene Karens ontvangt Erasmus Centennial Sculpture

vrijdag, 27 juni 2014

Uit handen van de voorzitter van het College van Bestuur Pauline van der Meer Mohr ontving Rene Karens de Erasmus Centennial Sculpture.

Het college wilde hiermee haar dank uitspreken voor de inzet en getoonde bekwaamheid van Rene Karens die als eerste student-voorzitter ooit van de Universiteitsraad de vergaderingen van die raad dit jaar heeft geleid. Het college toonde zich onder de indruk van de manier waarop hij de touwtjes in handen heeft genomen. 

 

Psychologie gaat samenwerken met Universiteit Antwerpen

dinsdag, 24 juni 2014

De sectie Onderwijs & Ontwikkeling van de opleiding Psychologie gaat samen met het Instituut voor Onderwijs- en Informatiewetenschappen van Universiteit van Antwerpen een Joint Degree internationale masteropleiding Professionele Ontwikkeling ontwikkelen. Zij hebben daartoe €100.000 ontvangen uit het Joint Degree Stimuleringsfonds van OC&W en het CvB.

Internationale Award voor psycholoog Jacqueline Schenk

dinsdag, 24 juni 2014

Psycholoog dr. Jacqueline Schenk van Pedagogische wetenschappen heeft voor haar programma 'Simple Steps' de 2015 Award voor internationale disseminatie van Gedragsanalyse toegekend gekregen.  Simple Steps is bestemd voor ouders en professionals voor de behandeling van kinderen met autisme spectrum stoornissen. Het is onderdeel van het Europese STAMPPP project waaraan de Erasmus Universiteit Rotterdam deelneemt.

Promovendus Jaron Harambam ontvangt Fulbright Scholarship

woensdag, 11 juni 2014

Jaron Harambam, promovendus sociologie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, heeft één van de negen jaarlijkse Fulbright Scholarships in ontvangst genomen. Deze prestigieuze beurs stelt hem in staat om een half jaar verder onderzoek te doen in de Verenigde Staten. Hij zal volgend jaar naar Northwestern University in Chicago gaan om daar de Amerikaanse complotdenkerswereld te onderzoeken.            

6 juni promotie Martine Baars: Instructies helpen leerlingen bij beoordeling eigen leerproces

woensdag, 4 juni 2014

Instructies kunnen leerlingen in het basis- en voortgezet onderwijs helpen bij het beter monitoren en reguleren van hun eigen leerproces. Het gaat om taken waarbij een probleem opgelost moet worden. Met name het toepassen van de geleerde oplossingsprocedure en de inzet van feedback daarbij blijken de zelfbeoordeling van leerlingen accurater te maken. Dat blijkt uit het proefschrift 'Instructional Strategies for Improving Self-Monitoring of Learning to Solve Problems' van onderwijspsychologe Martine Baars. Ze verdedigt haar proefschrift vrijdag 6 juni 2014 aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.