Home   Nieuws   Voor journalisten   Persberichten archief   Archief persberichten 2002   ICT in het hoger onderwijs

ICT in het hoger onderwijs

Van 2 tot en met 4 september 2002 vindt in congresgebouw De Doelen teRotterdam een Europese conferentie plaats, getiteld The New Educational Benefitsof ICT in Higher Education.

Deze conferentie biedt een unieke gelegenheid om kennis te nemen van delaatste ontwikkelingen in het toepassen van Informatie- enCommunicatietechnologie (ICT) in het Europese hoger onderwijs.

Drie ‘key note speakers’ en vijftien geïnviteerde sprekers zullen hunopwachting maken. Ook zijn er zo’n zestig presentaties en workshops binnen dethema’s van het congres. Deze zijn:

  • "A mirror of Europe" - overzicht van de inzet van ICT in het hoger onderwijs in Europa;
  • "Institutional Responses" - onderwijs en leren, organisatieveranderingen en infrastructuren;
  • "Regional Context" - rol van universiteiten en hogescholen in de regionale ontwikkelingen op het terrein van ICT.

De conferentie richt zich op docenten, onderwijsontwikkelaars,beleidsmedewerkers, adviseurs, onderzoekers en managers in het hoger onderwijs.

De organisatie is in handen van het OECR (centrum voor onderwijskundigedienstverlening) van de Erasmus Universiteit Rotterdam, SURF Educatie en CHEPS(centrum voor studies van het Hoger Onderwijs Beleid) van de UniversiteitTwente.

Noot voor de pers
The New Educational Benefits of ICT in Higher Education
Datum: 2 t/m 4 september 2002
Plaats: De Doelen in Rotterdam
Info: OECR, tel. (010) 408 87 26
e-mail info@oecr.nl 

zie ook www.oecr.nl/conference 

Journalisten worden uitgenodigd voor de openingssessie op maandag 2september a.s. om 13.30 uur (Graag perskaart meenemen).ICT in het hoger onderwijs


Dit bericht is afkomstig uit het archief: persberichten 2002

 


Voldoen aan spelregels is taak bankbestuur

Sancties moeten niet alleen vanuit overheid komen

Grote kansen medische voedingsmarkt

Voeding die helpt bij bestrijden ziektes

Marius van Dijke benoemd tot hoogleraar Behavioural Ethics

Onderzoek over gedragsethiek en integer leiderschap

Filosofisch debat scholieren

Jury wijst winnaars aan

Versterken internationale impact en relevantie

Nieuw strategisch plan Erasmus Universiteit Rotterdam