Sprekers Executive Program De Betekenis van Rijkdom

Vooraanstaande sprekers uit de wetenschap en voorlopers in de bedrijfspraktijk delen hun meest actuele kennis en ervaringen. In totaal treden in dit programma meer dan 20 nationale en internationale experts en ‘thought leaders’ op.

  • Dr. Martijn Burger
    Martijn Burger is opgeleid als zowel socioloog als econoom en weet deze kennis te combineren met andere onderzoeksgebieden zoals geografie, bestuurswetenschappen en bedrijfskunde. Thans is hij wetenschappelijk directeur van EHERO (Erasmus Happiness Economics Research Organisation) en universitair hoofddocent industriële en regionale economie bij de afdeling Toegepaste Economie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam alwaar hij cum laude in de economie is gepromoveerd. Hij is gespecialiseerd in kwantitatieve methoden van sociaalwetenschappelijk onderzoek. Het meeste van zijn huidige onderzoek richt zich op gelukseconomie, stedelijke en regionale economie, geluk & welvaart en geluk & consumptievraagstukken.

  • Prof. dr. Paul van Geest
    Paul van Geest is hoogleraar kerkgeschiedenis en geschiedenis van de theologie aan de Universiteit van Tilburg, hoogleraar economie en theologie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en bijzonder gasthoogleraar aan de Katholieke Universiteit Leuven. Hij is een internationaal erkende specialist op het gebied van het vroege christendom en van de vierde-eeuwse kerkvader Augustinus. Onlangs schreef hij met Lans Bovenberg Kruis en Munt. De betekenis van theologie voor de economie. Hij spreekt voor studenten in de collegezalen in Tilburg en Rotterdam, Leuven en Rome, maar evengoed voor ceo’s in hun boardrooms.

  • Ramón Wernsen MFP CFP
    Ramón Wernsen is eigenaar van Financial Planning 4 All. Na zijn studie communicatie heeft hij de postdoctorale opleiding Master in Financial Planning (MFP) aan de Erasmus Universiteit Rotterdam afgerond. Sinds 1996 werkt Ramón als financieel life planner. Zijn adviezen kenmerken zich door een goede mix van IQ (kennis) en EQ (gevoel). Naast het bedienen van zijn eigen klanten helpt Ramón banken, vermogensbeheerders en accountants om financiële planning in hun bedrijfsmodel te integreren. Daarnaast richt hij zich op het schrijven van boeken, artikelen en het geven van presentaties, workshops en seminars.

  • Ronald van der Molen
    Ronald van der Molen (1973) is werkzaam als organisatieadviseur & leiderschapscoach. Wat hem mateloos fascineert is wat mensen drijft, in beweging brengt en doet groeien. ‘Waarom doe je wat je doet?’, ‘Wat motiveert jou?’ en ‘Hoe ontwikkel jij je?’ zijn vragen die recht doen aan zijn levensvisie: verbinding stimuleren zodat mensen gaan floreren. Vanuit zijn bedrijf Transformatio helpt hij leiders om hun bedrijf of instelling te transformeren naar meer klantgerichtheid, wendbaarheid en eigenaarschap. Daarnaast verzorgt hij inspiratie-sessies en masterclasses over organisch veranderen & leidinggeven.

  • Prof. dr. Jaap van Muijen
    Jaap van Muijen is sinds 2001 hoogleraar in de psychologie, i.h.b. leiderschaps- en persoonlijke ontwikkeling aan Nyenrode Business Universiteit en eigenaar van Sense of Leadership (organisatieadviesbureau). Hij heeft (en geeft) gastcolleges verzorgd in programma’s van verschillende universiteiten (University of Syktyvkar, Zheijang University, Erasmus, Tilburg en St. Gallan). Hij heeft zowel een wetenschappelijke carrière als een carrière als organisatieadviseur. In opdracht van DPG verricht hij om het jaar het Nationale Salarisonderzoek.

  • Prof.dr. Henriëtte Prast
    Henriëtte Prast is sinds 2005 hoogleraar (0,4 fte) aan de Tilburg School of Economics and Management, Tilburg University. Verder is ze voorzitter van de Board van de Foundation for Auditing Research, commissaris bij AZL (pensioenadministratie), bij BeFrank (pensioenen) en VZVZ (Vereniging Zorgaanbieders voor Zorginformatie; ook lid audit committee) en lid van de Raad van Toezicht van het Stedelijk Museum Amsterdam (ook lid audit committee). Ook is ze lid van de Raad van Advies van de Volksbank, bestuurslid van het Landelijk Netwerk Vrouwelijke Hoogleraren en van ClimateCoach4you. Van 2006-2012 stond ze in de Volkskrant Top 200 invloedrijkste Nederlanders en van 2000-2011 had ze een wekelijkse column in Het Financieele Dagblad. Ze was eerder lid van de Eerste Kamer voor D66, lid van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid, waar ze gedragseconomie en nudging op de kaart zette, lid van de Raad van Toezicht van de AFM, en onderzoeker bij DNB.

  • Amy Mullen
    Amy Mullen is directeur van Money Quotient en is een veelgevraagd spreker op financiële congressen. Daar spreekt ze over de voordelen en effectiviteit van een waarde gerichte benadering van financiële planning, waarbij de intrinsieke motivatie van de klant en een langdurige relatie met de klant centraal staat. Daarnaast geeft zij training en coaching aan financieel adviseurs vanuit haar specialisme “Financial Motivation & Change”.

  • Mitch Anthony
    Mitch Anthony heeft de afgelopen 20 jaar een innovatieve rol gespeeld in het vakgebied van (financieel) adviseurs en is auteur van de boeken “Financial Life Planning”, “Return on Life” en “Life-Centered Planning”. Hij is medeoprichter van ROLAdvisor, waarbij bedrijven geholpen worden die een transformatie doormaken naar Life-Centered Planning. Daarnaast lanceerde hij samen met Paul Armson het LifeCenteredPlanners.com, een platform om life-centered planners te inspireren.

  • René Geerling
    René Geerling werkt als Senior Toezichthouder en Projectleider Innovatie in Retaildienstverlening bij de Autoriteit Financiële Markten (AFM). Hij studeerde psychologie, bedrijfskunde en politicologie aan de Universiteit van Amsterdam.

  • Kees Klomp
    Kees: “Ik heb maar één doel: en dat is de betekenis economie beweging in Nederland aanjagen.” Kees heeft in de loop der jaren een enorme hoeveelheid ondernemers geholpen met het (uit)bouwen van hun betekenisvolle bedrijven; dit zowel in de hoedanigheid als adviseur als in de hoedanigheid als mentor.

  • Dr. Fred de Jong
    Fred de Jong is onderzoeker, adviseur, schrijver en spreker. Expert en onafhankelijke autoriteit in de financiële adviesmarkt. Hij is gespecialiseerd in de financieel adviesmarkt en is hierop gepromoveerd aan de Universiteit van Amsterdam. Op basis van gedegen onderzoek en met kennis van regelgeving, trends en ontwikkelingen, stelt hij financiële organisaties in staat om weloverwogen beslissingen te nemen voor een rendabele toekomst. Als wetenschappelijk onderzoeker is hij verbonden aan het Amsterdam Centre for Insurance Studies. Daarnaast is hij docent bij de Masteropleiding Insurance & Risk en de Master in Business Administration. Ook is hij Associate Lector Sustainable Finance & Tax bij de HAN University of Applied Sciences.

  • Prof. dr. Frans van der Meché
    Frans van der Meché begon zijn carrière in de fundamentele neurowetenschappen in het Erasmus MC. Vervolgens deed hij als hoofd van de afdeling Neurologie en later als CFO in de Raad van Bestuur belangrijke bestuurlijke ervaring op in een professionele organisatie. Sinds 2010 is hij toezichthouder en bestuursadviseur. Gebeurtenissen in de bestuurskamer benadert hij vanuit de harde neurowetenschappelijke kennis over gedrag. Waarom doen we de dingen zoals we ze doen? Wat zijn de aanknopingspunten vanuit de huidige kennis van (de evolutie van) het brein?

  • Joost van der Leij
    Joost van der Leij is filosoof en auteur op het gebied van het Enneagram en Neuro-Linguïstisch Programmeren. Hij is vooral bekend om de koppeling die hij heeft gelegd tussen het Enneagram aan de ene kant en aan de andere kant de persoonlijkheidsstoornissen van de World Health Organization ICD-10 classificatie en de Big Five psychologische persoonlijkheidstheorie. Hij is als OBM trainer/coach gecertificeerd aan de VU en onderwijst daar als gastdocent Cybernetic Big Five Theory, beïnvloedingstaal en positieve bekrachtigen.

  • Prof. dr. Henk Volberda
    Henk Volberda is hoogleraar Strategic Management & Innovation aan de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de Universiteit van Amsterdam (UvA). Hij richt zich in zijn onderzoek op verschillende thema’s: hyperconcurrentie, technologische disruptie, nieuwe businessmodellen, strategische flexibiliteit, managementinnovatie en nieuwe organisatievormen. Daarnaast is hij wetenschappelijk directeur van het Amsterdam Centre for Business Innovation dat jaarlijks de Nederlandse Innovatie Monitor uitvoert en de Executive Opinion Survey van het World Economic Forum. Tevens bekleedt hij verschillende bestuurs- en adviesfuncties en verschenen er een groot aantal boeken van zijn hand.

  • Boudewijn van Uden
    Boudewijn van Uden is directeur Corporate Communicatie bij a.s.r. Hij is inmiddels 25 jaar werkzaam in de financiele sector en zegt daarover “De sector is veel minder productgedreven geworden en de dienstverlening is veel meer in overeenstemming tekomen met de oorsponkelijke bestaansredenen: het overnemen van risico’s die mensen niet willen of kunnen dragen en mensen helpen doelen te bereiken waarvoor een financiële component essentieel is”.

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen