Marketing & The Value of Data

5 dagen | Start april 2022 | locatie: Rotterdam | €4.950 excl. BTW

Digitalisering en het inzetten van big data analyses heeft veel markten op de schop gegooid. Er zijn compleet nieuwe branches en business modellen ontstaan. Hoe staat het met het toepassen en verwaarden van digitalisering in jouw organisatie?

Klantkennis (al dan niet digitaal) is een belangrijke grondstof voor scherpere, effectievere marketing. Maar big data alleen zijn niet zaligmakend. Data vertellen wat, wanneer, hoeveel, hoe vaak... Maar de waarom vraag (de drivers van klantgedrag) wordt niet beantwoord. Daar hebben we narrative voor nodig: een onderzoekstechniek die de waarde van data nog groter maakt.
In ons executive programma Marketing & The Value of Data komen al deze aspecten aan bod.

Doelgroep

Een groep van maximaal 25 ambitieuze deelnemers krijgt de kans om zich te verbreden en verdiepen op het gebied van disruptive business en digitale marketing. Dit programma is daarom speciaal voor marketingspecialisten met minimaal 7 jaar werkervaring in een commerciële rol binnen een middelgrote tot grote organisatie. Van deelnemers wordt verwacht dat zij over marketingkennis op minimaal HBO niveau beschikken.

Leerdoelen

Na het afronden van deze opleiding ben je onder andere in staat om:

  • De waarde van data in je bedrijf goed in te schatten
  • Het vakgebied data science te begrijpen en de waarde er van te zien voor jouw organisatie
  • Marketing- en Business Analytics toe te passen op je businesscase
  • Een case op te lossen met behulp van data-gedreven technieken
  • Het belang van narrative als aanvulling op big date te begrijpen en toe te passen 

Programma

Het programma start in april 2022 en bestaat uit 5 collegedagen. De collegedagen duren van 9:30 - 16:30 uur en worden afgesloten met een borrel. Lunch is alle dagen inbegrepen.

1 april 2022Data Science & Introductie AI
29 april 2022Marketing Analyse & Strategy
27 mei 2022Marketing Narrative & Research Techniques
17 juni 2022Marketing & Growth hacking
8 juli 2022Case-dag: World Class Marketing Data Cases

Elke collegedag wordt zowel ingegaan op theoretische achtergronden van de onderwerpen maar vooral ook op methoden om deze toe te passen aan de hand van praktische voorbeelden en cases. Op deze manier wordt een goede basis gevormd om zelf aan de slag te gaan met het toekomst bestendig maken van het business model en de bijbehorende data-driven marketing strategie om ambitieuze doelen te bereiken.

Werkwijze

Aan de hand van cases en klassikale discussies worden uiteenlopende vraagstukken uit de marketingpraktijk belicht en uitgelegd aan de hand van theorie en wetenschappelijke inzichten. Voor elke module wordt van deelnemers verwacht dat zij vooraf de stof uit onze online leeromgeving voorbereiden. Deze stof kan bestaan uit voorbereidende cases, video’s over marketingtheorie en artikelen waarin modellen wetenschappelijk worden onderbouwd. Deze aanpak van onderwijs komt voort uit onze visie dat onderwijs gegeven wordt door middel van active blended learning. Hierdoor zijn de collegedagen meer interactief, uitdagend en inspirerend.

Docenten

De colleges worden gegeven door ervaren hoogleraren en universitair docenten van Erasmus School of Economics en Rotterdam School of Management. Zij zullen hun theoretische expertise combineren met nuttige cases uit de praktijk, om een zo compleet mogelijk programma te verzorgen. 

Kosten

€4.950,- (excl. BTW).

Contact

Voor vragen over dit executive programma kun je mailen naar erasmusmarketinginstitute@ese.eur.nl.

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen