Disruptive Business & Marketing Strategy | Executive Program

In 5 dagen helemaal up-to-date!
Meld je aan voor Executive Program Disruptive Business & Marketing Strategy!

Marketing is van strategisch belang voor een organisatie. Immers, de business-strategie (wat willen we bereiken) wordt vertaald in een marketingstrategie (hoe willen we dat bereiken) en een marketing-aanpak (wat gaan we concreet doen). Het Executive Programma Disruptive Business & Marketing Strategy verbreedt je blikveld vanuit Marketing naar de business in de breedte, om mee te beginnen. Een must voor elke Marketeer die zichzelf verder wil ontwikkelen!

Volg jouw Post-Master Marketing-opleiding aan de Erasmus Universiteit!

Waarom dit Executive Program?

Tijdens de modules van Executive Program Disruptive Business & Marketing Strategy scherpen we jouw marketingkennis aanzienlijk verder aan. Er is ruimte voor verdieping; daarnaast kun je rekenen op de laatste (wetenschappelijke) inzichten op het gebied van (digitale) marketingstrategie en businessmodel-innovatie, marketing finance, marketing purpose en competitive intelligence. Zodat jij na het volgen van dit programma onder meer:

  • diverse disruptive businessmodellen kunt benoemen en toepassen op basis van concrete cases
  • de rol van jouw organisatie in het maatschappelijk domein kunt beoordelen, er een toekomstbestendige strategie op kunt formuleren en waar mogelijk kunt verwaarden
  • een heldere en onderscheidende (digitale) marketingstrategie kunt formuleren op basis van de organisatiedoelstellingen
  • kunt analyseren waar de waardecreatie van de organisatie plaatsvindt en marketinguitgaven als investeringen in waardecreatie kunt beoordelen
  • concurrentie doeltreffend kunt analyseren en de inzichten weet toe te passen in de eigen marketingstrategie

De belangrijkste informatie van dit Executive Program op een rij

Investering
Voor het Executive Program Disruptive & Business Marketing Strategy bedraagt de investering € 4.950,- (dit bedrag is exclusief btw). Het programma bestaat uit 5 opleidingsdagen die duren van 9:30 uur - 16:30 uur en worden afgesloten met een borrel. Lunch is alle dagen inbegrepen.

Locatie
De modules van het programma worden gegeven op inspirerende locaties op of rond de campus van de Erasmus Universiteit Rotterdam.

Groepsgrootte
Om onze deelnemers zoveel mogelijk ruimte voor onderlinge discussie en interactie te kunnen bieden, hanteren wij voor dit programma een maximaal aantal deelnemers van 25.

Voor het Executive Program Disruptive & Business Strategy van Erasmus Marketing Institute hanteren wij de volgende werkwijze: aan de hand van cases en klassikale discussies worden uiteenlopende vraagstukken uit de marketingpraktijk belicht en uitgelegd aan de hand van theorie en wetenschappelijke inzichten. Voor elke module wordt van de deelnemers verwacht dat zij vooraf de stof uit onze online leeromgeving voorbereiden. Deze stof kan bestaan uit voorbereidende cases, video’s over marketingtheorie en artikelen waarin modellen wetenschappelijk worden onderbouwd. Deze aanpak van onderwijs komt voort uit onze visie dat onderwijs gegeven wordt door middel van active blended learning. Hierdoor zijn de collegedagen meer interactief, uitdagend en inspirerend. Hieronder vind je een overzicht van de onderwerpen die tijdens de opleidingsdagen aan bod komen:

Module 1

Business Model Innovation

Module 2

(Digitale) Marketingstrategie

Module 3

Marketing Finance

Module 4

Marketing & Purpose en Competitive Intelligence

Module 5

Identificatie Marketing Kernprobleem

Dit Executive Program Disruptive Business & Marketing Strategy wordt aangeboden door het Erasmus Marketing Institute, verbonden aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. De programmaleiding is in handen van Emilie Huber (Program Director).  

De colleges worden gegeven door ervaren hoogleraren en universitair docenten van Erasmus School of Economics en Rotterdam School of Management, aangevuld met zeer ervaren praktijkdocenten van het NIMA (Nederlands Instituut voor Marketing). Alle docenten zullen hun theoretische expertise combineren met nuttige cases uit de praktijk, om een zo compleet mogelijk programma te verzorgen.

Voor praktische vragen over dit Executive Programma kun je een mail sturen naar de programmacoördinator.

De data voor de editie van 2023 worden zo snel mogelijk gecommuniceerd; houd deze website in de gaten of stuur een mail naar de programmacoördinator!

Tijdens dit Executive Program krijgen maximaal 25 ambitieuze deelnemers de kans om zich te verbreden en verdiepen op het gebied van marketingstrategie en effectief management. Dit programma is daarom speciaal voor marketingspecialisten met minimaal 5 jaar werkervaring in een commerciële rol. Van deelnemers wordt verwacht dat zij over marketingkennis op minimaal hbo-niveau beschikken. Naast de opleidingsdagen wordt uitgegaan van 2-3 uur zelfstudie per opleidingsdag.

Opleiding afgerond? Dan ontvang je een certificaat van deelname vanuit Erasmus Marketing Institute, verbonden aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.

Program Coordinator

E-mailadres
erasmusmarketinginstitute@ese.eur.nl
Telefoonnummer
010 - 408 27 69
Adres
Burgemeester Oudlaan 50 | Van der Goot Building, M5-45
3062 PA
Rotterdam

Meer lezen over Marketing? Check onderstaande blogs!

De rol van taal in ICT-projecten: 3 eye-openers

Scrabble-blokjes vormen de woorden Choose Your Words

Strategische aanpak ontbreekt bij duurzame waardecreatie

Bekijk de opleidingen van Erasmus Marketing Institute

Growth hacking: wat is het en hoe start ik ermee?

Meer weten over growth hacking? Meld je aan voor onze opleiding!

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen