Disruptive Business & Digital Marketing Strategy

Digitalisering heeft veel bestaande markten op de schop gegooid. Er zijn compleet nieuwe branches en business modellen ontstaan. Hoe staat het met het toepassen en verwaarden van digitalisering in jouw organisatie?
Klantkennis (al dan niet digitaal) is een belangrijke grondstof voor huidige en toekomstige verdienmodellen en voor scherpere, effectievere marketing.

In ons executive programma Disruptive Business & Digital Marketing Strategy komen deze aspecten aan bod.

Doelgroep

Een groep van maximaal 25 ambitieuze deelnemers krijgt de kans om zich te verbreden en verdiepen op het gebied van disruptive business en digitale marketing. Dit programma is daarom speciaal voor marketingspecialisten met minimaal 7 jaar werkervaring in een commerciële rol binnen een middelgrote tot grote organisatie. Van deelnemers wordt verwacht dat zij over marketingkennis op minimaal HBO niveau beschikken.

Leerdoelen

Na het afronden van deze opleiding ben je onder andere in staat om:

  • Disruptive business modellen te formuleren en toe te passen.
  • De waarde van data in je bedrijf goed in te schatten.
  • Marketing- en Business Analytics te te passen op je businesscase.
  • Een case op te lossen met behulp van data-gedreven technieken.

Programma

Het programma start op 8 oktober 2020 en bestaat uit 5 collegedagen. De collegedagen duren van 10:00 - 17:00 uur en worden afgesloten met een borrel. Lunch is alle dagen inbegrepen.

8 oktober 2020Disruptive Business
9 oktober 2020Digital Business Strategy
5 november 2020De waarde van data
6 november 2020Growth hacking
4 december 2020Case-dag: deelnemers gaan zelf aan de slag met relevante cases

Op de laatste dag gaan deelnemers aan de slag gaan met hun eigen case rondom business model innovation en digital marketing strategy (hierbij geldt ook een voorbereiding van minimaal een dag).

Elke collegedag wordt zowel ingegaan op theoretische achtergronden van de onderwerpen maar vooral ook op methoden om deze toe te passen aan de hand van praktische voorbeelden en cases. Op deze manier wordt een goede basis gevormd om zelf aan de slag te gaan met het toekomst bestendig maken van het business model en de bijbehorende data-driven marketing strategie om ambitieuze doelen te bereiken.

Werkwijze

Aan de hand van cases en klassikale discussies worden uiteenlopende vraagstukken uit de marketingpraktijk belicht en uitgelegd aan de hand van theorie en wetenschappelijke inzichten. Voor elke module wordt van deelnemers verwacht dat zij vooraf de stof uit onze online leeromgeving voorbereiden. Deze stof kan bestaan uit voorbereidende cases, video’s over marketingtheorie en artikelen waarin modellen wetenschappelijk worden onderbouwd. Deze aanpak van onderwijs komt voort uit onze visie dat onderwijs gegeven wordt door middel van active blended learning. Hierdoor zijn de collegedagen meer interactief, uitdagend en inspirerend.

Docenten

De colleges worden gegeven door ervaren hoogleraren en universitair docenten van Erasmus School of Economics en Rotterdam School of Management. Zij zullen hun theoretische expertise combineren met nuttige cases uit de praktijk, om een zo compleet mogelijk programma te verzorgen. 

Kosten

€4.950,- (excl. BTW).

Contact

Voor vragen over dit executive programma kun je mailen naar erasmusmarketinginstitute@ese.eur.nl.