Marketing CandyStore

Word een betere marketeer en business manager, door te leren van inspirerende marketing challenges in verschillende branches, waarbij steeds de wetenschappelijke inzichten naast toonaangevende praktijkvoorbeelden worden gezet! Iedere module wordt namelijk gegeven door een hoogleraar van de EUR samen met een ervaren business manager uit de praktijk. Met dit programma krijg je ècht een kijkje in de keuken van totaal verschillende business dynamieken met verschillende klanten en marketing uitdagingen. Ga mee op een afwisselend, inspirerend en zeer leerzaam avontuur.

Doelgroep

Een groep van maximaal 25 ambitieuze deelnemers krijgt de kans om hun marketingkennis te verbreden in dit programma. Het programma is speciaal voor marketingspecialisten met minimaal 7 jaar werkervaring in een commerciële rol binnen een middelgrote tot grote organisatie. Van deelnemers wordt verwacht dat zij over marketingkennis op minimaal HBO niveau beschikken. Omdat diversiteit binnen dit programma erg belangrijk is, hanteren wij een maximum van 3 deelnemers per specifieke branche.

Opzet

Het programma bestaat uit vier dagen die steeds zij opgedeeld in twee dagdelen: een middag en avond (tussendoor gezamenlijk diner). Tijdens elk dagdeel wordt een andere marketinguitdaging besproken. Voorbeelden van branches die aan bod komen, zijn:

GezondheidszorgPatient journey, perceptie vs kwaliteit 
Fashion Marketing & EconomicsHoe win je in deze taaie markt
Financial ServicesSturen op groei: hoe overwin je de weerstand tegen switchen?
E-commerceLeer van Omnichannel journeys en winnende digital marketing strategieën
FMCGBouwen aan brand value en consumer preference zonder direct contact met de eindklant
Marketing bij de (semi)overheidBurger én klant
ReisbrancheHoe bouw je klantvoorkeur op in een van de meest competitieve markten
SportmarketingVan fans naar omzet
Telecom- en de EnergiebranchePrescription businessmodels vergeleken op zoek naar winnende marketing strategieën
ArbeidsmarktVerwaarden van brandvalue en netwerken
Urban MobilityWat kan de autobranche leren van de fietsbranche en vice versa
Entertainment markt

Hypes & bezettingsgraad inzetten voor winstgevende groei

Docenten

Het programma wordt gegeven door hoogleraren en universitair docenten, allen experts in hun vakgebied / de betreffende branche vanuit de Erasmus Universiteit, alsmede ervaren en inspirerende professionals uit de praktijk Daarnaast wordt het programma gefaciliteerd door een ervaren consultant van het Erasmus Marketing Institute. Deze zal met de groep verbanden leggen tussen de verschillende onderdelen, learnings en take home value formuleren.

Kosten

€3.950,- (excl. BTW)