Data Analytics for Marketing Managers
Data-gedreven beslissingen in het huidige complexe marketing landschap

Data Analytics for Marketing Managers

Inhoud

Marketing in de 21ste eeuw vraagt om meer analyse en stevigere data-gedreven beslissingen. Dit driedaagse programma biedt de moderne marketing manager de noodzakelijke actuele kennis en vaardigheden van Data Analytics voor het maken van betere marketing beslissingen, een eigentijdse marketing strategie, betere productontwikkeling en een efficiëntere marketing mix ten behoeve van een beter bedrijfsresultaat.

Doelgroep

Het programma is speciaal ontwikkeld voor CMO’s, (senior) marketing managers, salesmanagers, brandmanagers en andere beleidsondersteuners die hun kennis en vaardigheden willen verbeteren op het gebied van strategisch data management, data-gedreven analyses, de toepassing van beslissingsmodellen en het maken van “fact-based” beslissingen. Deelnemers beschikken over marketingkennis op post-HBO niveau. 

Waarom kiezen voor dit programma?

Na afloop van dit programma bent u in staat om:

  • Een overzicht te hebben van de meest gebruikte hedendaagse Data Analytics en beslismodellen;
  • Marketing processen en vraagstukken systematisch en analytisch te kunnen benaderen en daarmee potentieel het gehele marketing proces op een hoger niveau te brengen en marketing beslissingen te verbeteren;
  • Data Analytics op een structurele en verantwoorde manier te introduceren en/of te organiseren in de eigen organisatie;
  • Als volwaardig gesprekspartner op te treden, naar zowel organisatie en directie als richting Data Analytics specialisten;
  • De relevantie van marketing analyse technieken en computer modellen op waarde te schatten en te beoordelen of in concrete praktijksituaties de toepassing van methoden van Data Analytics zinvol is;
  • Uw persoonlijke en professionele netwerk uit te breiden.

Handig om te weten

Dit programma wordt twee keer per jaar aangeboden. De startdatum van het programma in het najaar van 2020 wordt nader bekend gemaakt. 

Data15 mei, 5 juni en 19 juni 2020
Aantal bijeenkomsten3
GroepsgrootteMax. 25
TijdVan 9:00 - 17:30 uur
Collegegeld

Tot en met 19 maart 2020 kunt u gebruik maken van het earlybird tarief van
€ 2.500,- Na 19 maart bedragen de deelnamekosten € 2.750,-

Dit bedrag is vrij van BTW en is incl. lesmateriaal, lunch, koffie/thee en parkeerkaarten.

LocatieCampus Woudestein, Erasmus Universiteit Rotterdam
PE-uren21

 

Inschrijven
  • Erasmus Q-Intelligence is als onderwijsinstelling erkend door de NBA (Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants) en is daardoor gerechtigd PE-uren toe te kennen aan onderwijsactiviteiten. Dit programma bestaat uit 21 PE-uren.