Big data

Het verzamelen van gegevens is met de toegenomen computercapaciteit en -snelheid voor de meeste bedrijven en (semi-)publieke organisaties een eenvoudige zaak geworden. Als gevolg hiervan worden op grote schaal enorme hoeveelheden data verzameld en opgeslagen, de zogenaamde ‘big data’. Uit deze enorme dataverzameling dient bruikbare informatie gedestilleerd te worden. Informatie die van groot nut kan zijn voor het verhogen van rendementen en inschatten van risico’s, maar ook voor het succesvol voorbereiden, uitvoeren of evalueren van beleid of juist de handhaving ervan.

De waarde van het correct analyseren van Big data 

Een incompany opleiding kan hierbij van grote waarde zijn. Big Data is een goudmijn van gegevens, probleem is nog de ontginning van de gegevens. De beloftes zijn ook groot; het ontwikkelen van een succesvolle business strategie door het juiste gebruik van data en wat te denken van effectievere en dus goedkopere beleidsmaatregelen. Het ‘juiste gebruik’ en de analyse van big data is echter voor de meeste organisaties nog een hele kluif. Privacy issues staan inmiddels hoog op de agenda maar wat zijn de bestuurlijke implicaties die samenhangen met een big data beleid?

Analyse van organisatie specifieke datasets

Erasmus Academie helpt u en uw collega's om de juiste vragen te stellen en via diverse analysemethoden ook bruikbare informatie te oogsten om betere voorspellingen te kunnen doen en zinvolle verbanden te leggen. Een bijzondere voorkennis van statistiek is hiervoor niet vereist. Als extra voordeel bij een incompany opleiding kunnen ook eigen actuele datasets worden gebruikt voor analyse en data mining.

Opleidingen die vallen onder dit thema zijn oa: Big data analyse en Prvacy en Big data.

Geïnspireerd? Geïnteresseerd? Nog vragen? Neem geheel vrijblijvend contact op met Andreas Markus, opleidingsmanager zakelijke markt, t. 010-408 1819 of mail naar markus@remove-this.erasmusacademie.nl.

Naam *
Organisatie *
Hoe wilt u dat wij contact opnemen?
E-mail
Telefoon
Wat is uw vraag? *

Hoe onderscheidt u uw organisatie

Onderscheid uw organisatie door het verhaal erachter. Gebruik de kracht van verhalen en de verhaalstructuur voor het ontwikkelen en uiteenzetten van strategieën, positioneren, adviezen, organisatieontwikkeling en communicatiedoeleinden. In deze online Masterclass krijgt u de gereedschappen aangereikt voor het verzamelen, vormen en vertellen van de verhalen die voor uw organisatie en uw cliënten van betekenis zijn.

 Volg de online Masterclass Corporate Storytelling