EUR@IFFR Film Night: Vox Lux

Vox Lux
donderdag 31 jan 2019, 21:00 - 23:00

Pathé, Rotterdam

Koop je tickets! Voeg toe aan agenda
SG - do not re-use

Tijdens het grootste filmfestival in Nederland organiseren we een speciale voorpremiere voor studenten en medewerkers van de film VOX/LUX met Nathalie Portman en Jude Law.

Al een aantal jaar hebben de Erasmus Universiteit en International Film Festival Rotterdam een partnerschap en jij kunt hier van profiteren.
Tijdens het festival organiseren we een speciale voorpremiere voor medewerkers en studenten met korting! Tijdens deze avond zie je de film VOX/LUX.

Over de film
Het oogstrelende, satirische drama Vox Lux volgt de jonge Celeste vanaf het moment dat haar leven radicaal verandert wanneer ze op school betrokken raakt bij een gewelddadig incident. Hoewel ze fysieke en emotionele schade ondervindt van de gebeurtenis, levert die haar ook een kans op. Het liedje dat ze naar aanleiding van de schietpartij schrijft, wordt een hit, het begin van een succesvolle zangcarrière.

Vox Lux gaat niet alleen over Celeste (gespeeld door zowel Raffey Cassidy als Natalie Portman), maar ook over de ingrijpende en gewelddadige veranderingen in de Amerikaanse samenleving, met dieptepunten als Columbine en 9/11. Celeste verandert onder invloed van angst en roem in een cynische superster. Regisseur Brady Corbet gebruikt onder meer de voice-over van Willem Dafoe en de muziek van Sia voor een kritische analyse van de westerse cultuur, waarin gevoelens en talent plaats hebben gemaakt voor uiterlijk vertoon en oppervlakkig succes.

EUR@IFFR Vox Lux

Datum: Donderdag 31 Januari
Tijd: 21.00u (Inloop: 20.45u)
Locatie: Pathe 7, Pathe Schouwburgplein

Ticket informatie
EUR-Studenten: 5,- (ipv 8 euro)
EUR-Medewerkers: 9,- (ipv 12 euro)

Georganiseerd door Studium Generale, Erasmus Universiteit en International Film Festival Rotterdam

Aanvullende informatie externe partij
Het zeer diverse filmprogramma, de aanwezigheid van een omvangrijk festivalpubliek (329.000 bezoeken in 2018) en zo'n 2500 nationale en internationale filmprofessionals (regisseurs, filmproducenten, journalisten) veranderen Rotterdam tijdens International Film Festival Rotterdam in een opwindende filmstad.