Talkshow Studio Erasmus

dinsdag 28 mei 2019, 20:30 - 21:45
Type

Theater Rotterdam

Meld je aan! Voeg toe aan agenda
SG: do not re-use

De toekomst van Europa en hoe leer je een kind gezond eten in Studio Erasmus.

Studio Erasmus is de maandelijkse talkshow van de Erasmus Universiteit over wetenschap en actualiteit. Met interviews, minicolleges en livemuziek. Op dinsdag 28 mei o.a.: politicoloog Markus Haverland over de uitslag van de Europese verkiezingen.

De Erasmus Universiteit over de actualiteit en het laatste academische onderzoek – dat is Studio Erasmus. Verrassend, prikkelend, maar altijd academisch verantwoord. Op dinsdag 28 mei 2019 in Theater Rotterdam, staan o.a. op het programma:

•    Een politieke aardverschuiving of stemmen we toch Eurogezinder? - Politicoloog Markus Haverland bespreekt de uitslagen van de belangrijkste Europese verkiezingen en de toekomst van de Unie, die het weekend voorafgaand aan Studio Erasmus plaatsvinden.

•    Moet Rotterdam grote filantropen in bedwang gaan houden? - Minicollege over het krachtige, maar ook omstreden werk van weldoeners, door Lucas Meijs, hoogleraar Strategische Filantropie en Vrijwilligerswerk.

•    Hoe leer je een kind gezond eten? – Psycholoog Pauline Jansen over slechte eters, strijd aan tafel en de impact op gezondheid en eetproblemen op latere leeftijd.

•  Vergeet Nederland ouderen met een migrantenachtergrond? - Hoogleraar Ageing, Families and Migration Tineke Fokkema over het welzijn, de eenzaamheid en de totaal andere zorgbehoefte van de groeiende groep 55-plussers (42 duizend in 1991, 312 duizend in 2018) met een niet-westerse achtergrond.

Livemuziek van Eva Miléna & het Erasmus Music Collective.

Datum: dinsdag 28 mei 2019
Tijd: 20.30 - 21.45 uur Inloop: 20.00 uur
Locatie: Theater Rotterdam - Foyer Rotterdamse Schouwburg

Ticket informatie
Toegang:
gratis, reserveren wordt aanbevolen

Studio Erasmus is een programma van de Erasmus Universiteit, in samenwerking met Studium Generale, Vers Beton, Erasmus Magazine en Theater Rotterdam. Presentatie: Geert Maarse.