Payal Arora ontvangt Onderwijsprijs

Portrait of Payal Arora
Dr. Payal Arora

Op 4 september werd op campus Woudestein het begin van het nieuwe academische jaar ingeluid met het Heartbeat Festival en een ceremonie in het auditorium van het Erasmusgebouw. Tijdens die ceremonie ontving ESHCC-docent dr. Payal Arora (Media & Communicatie, ERMeCC) de Onderwijsprijs.

Dr. Payal Arora is sinds 2009 als staflid werkzaam bij de Erasmus School of History, Culture and Communication (ESHCC). Momenteel is ze universitair hoofddocent binnen de afdeling Media en Communicatie. De jury omschrijft haar als een inspirerende en innovatieve docent, een echte verhalenverteller en roemt haar bijdrage aan digitalisering van het onderwijs, onder andere door haar bijdrage aan de MOOC ‘Emerging art markets in the Digital Age’.

Verder is de jury erg te spreken over haar breed inzetbare onderwijsinnovaties en is haar uitstraling als docent naar buiten toe goed. Ook geven studenten aan dat zij studenten inspireert en zij het verschil maakt in het onderwijs, door een open en aansprekende onderwijsomgeving te creëren en zo studenten uit hun comfort zone te halen.

De andere genomineerden

Ook dr. Etienne Augé (Media & Communicatie) was genomineerd voor de Onderwijsprijs. Hij heeft als senior docent veel ervaring opgedaan in landen als de VS, Frankrijk, en Libanon, voordat hij aan de slag ging in Nederland bij de Erasmus Universiteit in 2011. In het onderwijs zet hij zijn internationale ervaring en professionele netwerk in om zijn onderwijs te verbeteren.

Ook helpt hij studenten in het bouwen van een netwerk tussen de academie, private en publieke sector. Augé is continu bezig met de ontwikkeling en verbetering van zijn cursussen en cursusmateriaal. Ook buiten de collegezaal is zijn innovatieve karakter zichtbaar. Hij heeft het platform CHIFT (Community for the Histories of Future) opgericht om de productie van Science Fiction binnen Nederland verder te stimuleren en te onderzoeken. Dit heeft hem ook gestimuleerd in het opzetten van een nieuwe Bachelor cursus: ‘Science Fiction and Media’.

De jury benadrukt dat Augé nadrukkelijk door studenten als een zeer inspirerende docent wordt gezien, die het verschil maakt in hun onderwijs ervaring. Studenten noemen Augé een docent met een goede onderwijsvisie en onderwijs effectiviteit.

Daarnaast was prof. dr. Maarten Frens (Erasmus MC) genomineerd voor de prijs. De jury loofde hem om het ontwikkelen van nieuwe onderwijsvormen, cursusses, thema's en zelfs hele curricula. Frens was in maart een van de organisatoren van de Nederlandse March for Science.