Prof. dr. Ben Wubs en dr. Mariangela Lavanga ontvangen Erasmus+ KA2 Strategisch Partnerschap beurs voor RE-FRAME FASHION

Lavanga and Wubs

Prof. dr. Wubs en dr. Lavanga hebben een Strategische Partnerschap beurs ontvangen voor hun onderzoek naar de fashion industrie. Met de beurs van ruim 200.000 euro kunnen zij de fashion industrie onderzoeken om zo een bijpassend curriculum te ontwikkelen.

De Erasmus KA2+ Strategische partnerschappen geven de mogelijkheid aan organisaties die in de sectoren onderwijs, opleiding en jeugd werken alsook bedrijven overheden, middenveldorganisaties om samen te werken rond het implementeren van innovatieve praktijken om zo te komen tot een hogere kwaliteit in onderwijs, opleiding en jeugdwerk en tot institutionele modernisering en sociale innovatie.

Het project

Het doel van het internationale project RE-FRAME FASHION is om de huidige behoeftes van de fashion industrie te onderzoeken, en daarbij drie vakken te ontwikkelen van hoge kwaliteit. Dit project wordt uitgevoerd door drie universiteiten - Erasmus University Rotterdam (NL), Paris Dauphine University (FR), Gdansk University of Technology (PL) – samen met partners van de fashion industrie.

De hoofddoelen zijn:

1. Het ontwikkelen van een behoefteanalyse in nauwe samenwerking met fashion industrie partners;
  2. Het ontwikkelen en lanceren van drie vakken van hoge kwaliteit die gericht zijn op het huidige onderwijs en de behoeften van de arbeidsmarkt;
  3. Het bevorderen van een functionerende netwerk van academische partners en andere stakeholders.
  4. Het aanmoedigen van non-academische stakeholders om bij te dragen aan het curriculum, het versterken van de kwaliteit en stages.

De resultaten

Dit project zal resulteren in drie vakken van hoge kwaliteit op het gebied van fashion (erfgoed in fashion, duurzaamheid in fashion en ondernemerschap in fashion), die de opstap vormen voor het ontwikkelen van een International Master in Fashion Industry (IMFI). Daarnaast zal er ook een methode worden ontwikkelt worden voor case-based learning. Het overkoepelende doel is om een innovatieve route voor studenten te bieden, die graag in de global fashion industrie willen werken als creatieve managers, ondernemers, consultants, beleidsmakers en onderzoekers. De resultaten van dit project zullen worden gepresenteerd bij een publieke internationale event.