Prof. dr. Hein Klemann en prof. dr. Ben Wubs met internationale delegatie naar Shanghai

Prof dr Hein Klemann en prof dr Ben Wubs met internationale

Prof. dr. Hein Klemann en prof. dr. Ben Wubs bezoeken met een internationale delegatie de conferentie 'The Yangtze River and the Rhine Exchanges between Chinese and Foreign Scholars'. Deze conferentie staat in het teken van de Chinese rivier de Yangtze en de Rijn.

De China International Culture Association and Fudan University organiseert de conferentie om internationale culturele en academische samenwerkingen te stimuleren. Het evenement vindt plaats van 25 tot en met 31 oktober 2017, in Shanghai.

Het evenement wordt georganiseerd door:

• de China Cultural Media Group Limited
  • het International Center for Studies of Chinese Civilization van Fudan University (ICSCC)
  • Universiteit Leiden
  • het Jiangsu Provincial Department of Culture
  • het Kunshan Municipal Bureau of Culture, Radio, TV, Film, Press and Publication

Zo'n 30 wetenschappers zullen papers presenteren, waarin de rivieren de Rijn en de Yangtze vanuit verschillende perspectieven vergeleken worden. Prof. dr. Klemann zal spreken over de Central Committee of the Rhine. Prof. dr. Wubs zal uitwijden over een langduring historisch project over de geschiedenis van de economie van de Rijn. Na de drie-daagse conferentie nemen de Chinese hosts de delegatie mee naar Kunshan, Suzhou en Wuxi.