Eerste lichting Master Commercieel Privaatrecht ontvangt Masterbul

Foto van Buluitreiking Commercieel Privaatrecht 2

Begin 2018 ging de eerste ‘executive’ part-time master bij Erasmus School of Law van start: de Master Commercieel Privaatrecht.

Een juridische master van 1,5 jaar, bedoeld voor deelnemers met een gedegen werkervaring, die daarbij in aanraking komen met juridische onderwerpen, maar niet over een meestertitel beschikken. Nadat zij eerst een voorprogramma doorlopen om de juridische kennis op een basisniveau te krijgen, staat hen een master-programma van ruim een jaar te wachten. Die master is gericht op het commerciële privaatrecht, oftewel het privaatrecht waar de bedrijfs- of overheidsjurist mee in aanraking komt, zoals het commerciële contractenrecht, financiering & zekerheden, ondernemingsrecht, arbeidsrecht en aansprakelijkheid & verzekering.

Op 28 oktober 2019 zwaaide de eerste lichting af en ontving zij tijdens een feestelijke bijeenkomst uit handen van prof. Lindenbergh (academic director van het executive masters-programma van ESL) en prof. Schelhaas (verantwoordelijk hoogleraar voor de master commercieel privaatrecht) de Rotterdamse rechtenbul. Erasmus School of Law is 14 alumni rijker, die hun juridische kennis direct kunnen toepassen in hun professie, in onder meer de banken, infra-, bouw-, energie- en verzekeringssector. Een mooi voorbeeld van het Rotterdamse credo ‘where law meets business’.

Buluitreiking Commercieel Privaatrecht 1 Foto van Buluitreiking Commercieel Privaatrecht 3