Memorandum of understanding getekend met twee Chinese universiteiten

Foto van ESL met Shanghai Jiao Tong University en Shanghai Maritime University

Prof. Fabian Amtenbrink (vice-decaan) ondertekende een memorandum van overeenstemming met KoGuan Law School van Shanghai Jiao Tong University, en Law School of Shanghai Maritime University in China.

Het evenement werd Bijgewoond door Kristel Baele (Voorzitter College van Bestuur) en Ahmed Aboutaleb (burgemeester van Rotterdam).

Op dezelfde dag werd de Asia-Pacific en Europe Law Institutes Alliance (APELIA) opgericht; Erasmus School of Law is een van de stichtende leden. APELIA zal een platform bieden voor nauwe samenwerking tussen 18 rechtenfaculteiten in de regio Azië-Stille Oceaan en Europa. Na de grondleggingsceremonie werd prof. Fabian Amtenbrink uitgenodigd om een ​​keynote speech te geven getiteld 'Reflections on EU Legal Complications in Advancing EU-China Trade and Investment Relations'.

In de namiddag volgde een conferentie over de regeling van het internationale handels- en investeringsgeschil. Daar presenteerden prof. Yuwen Li en prof. Martijn Scheltema de EU-perspectieven op de hervorming van de geschillenbeslechting tussen investeerders en staten.

Foto van ESL signed MOUs China 1 Foto van ESL signed MOUs China 3 Foto van ESL signed MOUs China 2 Foto van ESL signed MOUs China 4