Opening Academisch Jaar 2018-2019 staat in het teken van diversiteit

Laurenskerk, Rotterdam

Voeg toe aan agenda
Opening Academic Year

In 2018-2019 viert de Erasmus Universiteit Rotterdam haar 105-jarig bestaan. Tijdens dit 21e lustrum, met als thema 'Science Meets City', staan ontmoetingen tussen Rotterdammers, wetenschappers en organisaties uit de stad centraal. Het jaar wordt feestelijk geopend in de Laurenskerk, waar diverse sprekers zich zullen buigen over het thema 'diversiteit' en het belang daarvan in de academische wereld.

Programma

Hoe maakt de Erasmus Universiteit Rotterdam werk van diversiteit? Collegevoorzitter Kristel Baele zal dit toelichten en uitleggen welke rol diversiteit speelt in de strategie van de universiteit voor de komende jaren.

Natalia Goncharova

Gastspreker

Zoals ieder jaar is er ook een bijzondere gastspreker uitgenodigd. Dr. Natalia Goncharova, director Structured Finance, Risk & Portfolio Management bij ABNAMRO en voormalig voorzitter van Women in Financial Services, geeft haar visie op het belang van masculiene en feminiene waarden in de economie en de wetenschap.

Na de lezingen worden de universitaire prijzen uitgereikt.

Vervolgens zal de onlangs aangetreden rector magnificus prof. dr. Rutger Engels het jaar officieel openen.

Bekijk het volledige programma

Bekijk het volledige programma, lees meer over de gastspreker en bekijk de mogelijke routes naar de Laurenskerk.

Heeft u andere vragen over dit evenement? Stuur dan een e-mail naar ceremonies@eur.nl.

Lustrum: Science Meets City

Dit jaar vieren we het 21ste lustrum van de Erasmus Universiteit Rotterdam, met als thema 'Science meets city'. Tijdens dit lustrumjaar vinden er vele evenementen plaats, waarbij onderzoekers, stadsbewoners en Rotterdamse organisaties elkaar zullen ontmoeten.