KWP Rotterdams Talent Specials 2018 | Vergroten van kansengelijkheid in po en vo

maandag 1 okt 2018, 17:00 - 19:00

Hogeschool Inholland, Posthumalaan 90, Rotterdam

Aanmelden Voeg toe aan agenda
KWP

Onlangs verscheen de Staat van het Onderwijs 2018, waarin de inspectie opnieuw aandacht vraagt voor kansenongelijkheid en segregatie. Een van de uitkomsten is dat scholen er toe doen. De vraag is ook voor Rotterdam urgent wat scholen dan precies kunnen doen om kansengelijkheid te vergroten? Daar willen we een discussiemiddag aan wijden.

Vragen:

• Hoe is de feitelijke situatie rond kansenongelijkheid in het Rotterdamse po en vo? (ook in vergelijking met de G4 en het landelijke beeld)
  • Welke kennis is er over oorzaken van kansenongelijkheid en segregatie (in de literatuur; Rotterdams onderzoek; beleidsnotities)?
  • Welke mogelijke handvatten zijn er om kansengelijkheid te vergoten? Zowel vanuit de praktijk als vanuit de literatuur
  • Welke goede voorbeelden kennen we, in Rotterdam en van elders? Wat blijkt te werken? Voor wie, in welke situaties en waarom?
  • Hoe komen we tot een effectieve aanpak, wat is daar voor nodig? (Biedt het Masterplan Onderwijs voldoende aanknopingspunten?)

Over de KWP Specials

De KWP Specials gaan themagericht te werk en sluiten altijd aan bij actuele onderwijsontwikkelingen in Rotterdam en algemeen geldend voor de grote steden in Nederland.

We richten ons op een breed publiek aan professionals, verbonden aan scholen, schoolbesturen, gemeente, kennisinstellingen, onderwijsgerelateerde organisaties, en ouders en leerlingen.

Aanmelden?

We willen graag weten hoeveel mensen er komen. U kunt zich voor meerdere KWP Specials aanmelden via bovenstaande aanmeld button.
Deelname aan alle KWP Specials is gratis.

Organisatie

Georganiseerd door Kenniswerkplaats Rotterdams Talent in samenwerking met Guido Walraven, Jeroen Onstenk, Trudi Hofstede en Jose Hofman | Hogeschool Inholland, gemeente R’dam en BOOR

Marjolein Kooistra, mediarelatiess ESSB, kooistra@essb.eur.nl