Studio Erasmus | Talkshow

Gesproken taal
Nederlands

Theater Rotterdam, locatie Schouwburg

Meld je aan! Voeg toe aan agenda

Studio Erasmus is de maandelijkse talkshow van de Erasmus Universiteit over wetenschap en actualiteit. Met interviews, minicolleges en livemuziek. Op dinsdag 19 november o.a.: Gijsbert Oonk over nationalisme en sport.

De Erasmus Universiteit over de actualiteit en het laatste academische onderzoek – dat is Studio Erasmus. Verrassend, prikkelend, maar altijd academisch verantwoord. Op dinsdag 19 november 2019 in Theater Rotterdam, staan o.a. op het programma:

• Voor wie juichen we eigenlijk? – historicus Gijsbert Oonk over nationalisme en identiteit binnen sport, voetballers met een dubbel paspoort en hoe migrant-sporters vaak letterlijk gevangen zitten tussen twee werelden.
  • Hoe moeten we de chaos in Syrië begrijpen? – Politicoloog en Midden-Oostendeskundige Ward Vloeberghs over de hoofdrolspelers (en hun motieven) op het drukste slagveld ter wereld.
  • Heeft Rotterdam de jeugdzorg wel op orde? – minicollege door Annemiek Harder (hoogleraar Ortho- en Gezinspedagogiek) over de effectiviteit van opvang, beleid en interventies.
  • Gratis geld voor iedereen? - Econoom Bas Jacobs over het omstreden plan van minister van financiën Wopke Hoekstra om met geleend geld tot wel honderd miljard in de Nederlandse economie te pompen. Is de negatieve rente die dit mede mogelijk maakt niet te mooi om waar te zijn?

Met livemuziek van jazzduo Méleaux.

Datum: Dinsdag 19 november 2019
Tijd: 20.30 uur Inloop met livemuziek: 20.00 uur
Locatie: Theater Rotterdam locatie Schouwburg
Presentatie: Geert Maarse

Ticket informatie
Toegang: gratis

Studio Erasmus is een programma van de Erasmus Universiteit, in samenwerking met Studium Generale, Vers Beton en Theater Rotterdam.