Movez Lab
Onderzoeksprijzen

Onderzoeksprijzen

Moniek Buijzen

2020
Nominatie Huibregtsenprijs 

Nominatie Huibregtsenprijs: Sociale Media tegen overgewicht bij jongeren

2019
Vici-subsidie ​​van de Nederlandse Wetenschapsorganisatie (NWO)
Prestigieuze vijfjarige persoonlijke onderzoeksbeurs (€ 1.500.000) die extra onderzoekstijd en financiering mogelijk maakt voor het onderzoeksproject “SocialMovez: effectieve en verantwoorde gezondheidscampagnes voor adolescenten met behulp van online sociale netwerken."

BSI Data Champion Award 2019 

2018
Top paper award door de Communication Science and Biology Interest Group van de International Communication Association, Praag, Tsjechië

2017
RadboudCSW 
Innovatiesubsidie (€ 15.000) voor de ontwikkeling van online kennisdelingsplatform “Bitescience Communication & Media”

2016
Top paper award door de Children, Adolescents and Media Division van de International Communication Association, Fukuoka, Japan.

2014
Top paper award door de afdeling Children, Adolescents and Media van de International Communication Association, Seattle.

2013
Consolidator-subsidie ​​van de European Research Council (ERC)
Prestigieuze 5-jarige persoonlijke onderzoeksbeurs (€ 2.000.000) voor het onderzoeksproject "Social Network Implementation of Health Campaigns Among Youth." (Hoofdaanvrager)

2012 
Best Article Award 2011
Prijs voor het beste artikel van het jaar: 'Het begrip van kinderen van overtuigende adverteerderstactieken'. Gepubliceerd in International Journal of Advertising.

Top paper award door de Conference on Child and Teen Consumption, Milaan.

2011
ASCoR Baschwitz Facultaire artikel van het jaar Award 
Prijs voor het beste artikel gepubliceerd in een peer-reviewed tijdschrift in 2010. Toegekend voor het artikel "Introducing the PCMC-Model: An investigative framework for young people’s processing of commercialized media". Gepubliceerd in Communicatie Theory (Deel 20, blz. 427-450).

Top paper award door de Health Communication Division van de International Communication Association, Boston.

Genomineerd voor de ICA Outstanding Article Award
Genomineerd door Internal Award Committee of the Children, Adolescents and the Media Division, voor het artikel "Introducing the PCMC-Model: An research framework for young people's processing of commercialized media", gepubliceerd in Communication Theory (Vol. 20, pp. 427- 450).

2010
Top paper award door de Mass Communication Division van de National Communication Association, San Francisco.

Top Interactive Paper Session Award van de International Communication Association, Singapore.

2008
Vidi-subsidie ​​van de Nederlandse Wetenschapsorganisatie (NWO)
Vijfjarige persoonlijke onderzoekssubsidie ​​(€ 600.000) die extra onderzoekstijd en financiering mogelijk maakt voor het onderzoeksproject “De gecommercialiseerde mediaomgeving: inhoud, processen en gevolgen voor kinderen en adolescenten.”

ASCoR Baschwitz Facultaire Artikel van het Jaar Award
Prijs voor het beste artikel gepubliceerd in een collegiaal getoetst tijdschrift in 2007. Toegekend voor het artikel "Reducing child susceptibility to commercials: Mechanisms of factual and evaluative advertising interventions". Gepubliceerd in Media Psychology (Vol 9, blz. 411-430).

2007 
Top paper award door de Instructional and Developmental Communication Division van de International Communication Association, San Francisco.

2006
Top paper award door de afdeling Educatieve en Ontwikkelingscommunicatie van de International Communication Association, Dresden, Duitsland.

2005
Prijs voor beste proefschrift door de afdeling Educatieve en Ontwikkelingscommunicatie van de International Communication Association, New York

Top paper award door de Instructional and Developmental Communication Division van de International Communication Association, New York.

2003
Veni-subsidie ​​van de Nederlandse Wetenschapsorganisatie (NWO)
Driejarige persoonlijke onderzoekssubsidie ​​(€ 200.000) die extra onderzoekstijd en financiering mogelijk maakt voor het onderzoeksproject “Ontwikkeling van een model voor besluitvorming over gezinsaankopen.” Project afgerond.

2002 
Verkozen tot secretaris van de afdeling Educatieve en ontwikkelingscommunicatie, International Communication Association

Top paper award door de afdeling Educatieve en Ontwikkelingscommunicatie van de International Communication Association, Seoul, Korea.

Esther Rozendaal

2020
Vidi-subsidie ​​van de Nederlandse Wetenschapsorganisatie (NWO)
Persoonlijke onderzoekssubsidie (€ 800.000) die onderzoek mogelijk maakt naar hoe tieners geholpen kunnen worden om zich online mediawijs te gedragen.

2017
Innovatiesubsidie ​​(€ 15.000) van het Radboud Centrum Sociale Wetenschappen (RCSW)
voor een kennisvalorisatieproject (mede-aanvrager samen met dr. Moniek Buijzen). 

2016
Research Fellowship Competition-subsidie ​​($ 2900) van de American Academy of Advertising (AAA)
voor het project "Toward a More Transparent Online Media Environment for Children: How to Disclose Embedded Advertising" (mede-aanvrager, samen met dr. Eva van Reijmersdal, dr. Verolien Cauberghe, en dr. Liselot Hudders). 

2015
BSI-pilotbeurs (€ 5.100)
om interdisciplinair onderzoek te doen naar de effectiviteit van zelfredzaamheid in social media settings (mede-aanvrager, samen met dr. Barbara Muller, dr. Maartje Luijten, en prof.dr. Moniek Buijzen).

 2014
Veni-subsidie van de Nederlandse Wetenschapsorganisatie (NWO)
Vierjarige subsidie ​​(€ 250.000) voor het project “Kinderen in staat stellen om met reclame om te gaan” (hoofdaanvrager).

Onderzoekssubsidie ​​‘What’s up neighbours’ (€ 500) van de Radboud Universiteit
om interdisciplinair onderzoek te doen naar de effectiviteit van zelfredzaamheid bij het vergroten van de weerstand van kinderen tegen reclame. 

2012
Y-Meerwaarde Plus subsidie ​​van de Nederlandse Wetenschapsorganisatie (NWO)
Eenjarige subsidie ​​(€ 40.000) voor het project “De wereld van de Groentefroetels” gericht op het stimuleren van kennisvalorisatie (mede-aanvrager, samen met Prof. dr. Moniek Buijzen en dr. Simone de Droog).

2011
Eenjarige subsidie ​​(€ 5300) van het Nederlands Centrum voor Expertise Mediageletterdheid 
Subsidie waardoor extra onderzoekstijd en financiering van het onderzoeksproject Project Ad-Power mogelijk is. Het doel van het project is het ontwikkelen en testen van effectieve reclamevaardigheden. Projectpartner: Stichting Media Rakkers. 

Thabo van Woudenberg

2019
BSI Data Champion A
ward 2019 

2018
Top paper 2018 (tweede prijs) bij het Behavioural Science Institute

Crystal Smit

2019
BSI Data Champion A
ward 2019 

2015
Beste Masterthesis 2015 bij het Behavioural Science Institute