Mindfulness

Wat is mindfulness
Mindfulness gaat om aandacht schenken aan wat zich voordoet van moment tot moment zonder oordelen. Het betekent aandacht voor jezelf en voor de dingen die je doet. Vaker met je aandacht in het nu zijn, kan meer rust en een betere concentratie geven.

Training
In de training leer je de aandacht te richten op een focus, bijvoorbeeld je ademhaling of je lichaam, en word je bewuster van (automatische) gedachten, gevoelens en fysieke reacties. Naast het richten van je aandacht, leer je meer open te staan voor wat er is, zonder te (ver)oordelen, dus op een ontspannen manier te zijn met wat er is. Mindfulness kun je oefenen in de daarvoor ontwikkelde (meditatie)oefeningen die je in de training leert, maar ook in het leven van alledag, door iets gewoons met aandacht te doen. De training bestaat uit zes wekelijkse bijeenkomsten van twee uur.

Resultaten
Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat de training o.a. kan leiden tot:
- Verbetering in de cognitieve aandachtsfuncties
- Afname van symptomen van angst, piekeren en somberheid
- Beter in staat zijn om te ontspannen

Voor wie
- Heb je moeite je aandacht bij het studeren te houden?
- Ben je gespannen of geneigd te piekeren?
- Heb je moeite in het hier en nu te leven?
- Ben je te veel bezig met verleden of juist de toekomst?

Dan kan de mindfulnesstraining je misschien helpen. Je dient bereid te zijn elke dag 45 minuten te besteden aan huiswerkopdrachten.

Datum en tijd: zie planning

Aanmelding
Aan inschrijving gaat altijd een intake-gesprek vooraf, waarin wordt bekeken of deelname voor jou zinvol is. 

Zie je geen afspraakmogelijkheid meer? Dan is de groep helaas vol en is aanmelden niet meer mogelijk.