CLI Educational Research Lunch | The Student-curriculum interplay: Diverse content in instructional materials and student performance

donderdag 24 mrt 2022, 12:00 - 13:00
Gesproken taal
Education Lab
Gebouw
Polak Building
Campus Woudestein
Voeg toe aan agenda

Om gelijkheid in academisch succes van diverse studenten in het hoger onderwijs te bereiken, moet het curriculum vergelijkbare leermogelijkheden en ervaringen bieden aan diverse studenten.

Met behulp van gemengde methoden hebben CLI Fellow Marieke Meeuwisse en Jana Vietze de relatie onderzocht tussen diversiteitsgerelateerde inhoudsintegratie in instructiemateriaal en de academische prestaties van diverse studenten in het eerste jaar van het hoger onderwijs. Tijdens deze lezing zullen zij de resultaten van hun onderzoek presenteren.

Deze lezing is bedoeld voor docenten, studenten, onderzoekers en andere EUR-medewerkers.

De Community for Learning & Innovation (CLI) organiseert elke twee maanden een Onderwijsonderzoekslunch. Tijdens deze gratis lunchsessies vertelt een onderzoeker je meer over hun onderzoeksproject.