CLI Research Lunch | Inclusiviteit en toegankelijkheid: hebben beperkingen invloed op de prestaties en het welzijn van studenten?

donderdag 25 nov 2021, 12:00 - 13:00
Kamer
Teams Meeting
Voeg toe aan agenda
Kristel de Groot
Ramses Singeling

Drie jaar geleden richtte Kristel de Groot de Erasmus Functional Impairment Studies (EFIS) op, een longitudinaal onderzoek naar de mentale gezondheid van studenten en de impact die beperkingen kunnen hebben op de studieprestaties en het welzijn van universiteitsstudenten (met name onze eigen EUR-studenten!).

In deze lezing zal ze haar redenen voor de oprichting van EFIS bespreken; welke gegevens zijn er de afgelopen drie jaar verzameld; wat heeft EFIS tot nu toe ontdekt; en hoe de EFIS-bevindingen kunnen worden toegepast op het universitaire beleid. Teaser: hoeveel procent van de studenten heeft een functiebeperking? Niet googlen!