Feestelijke opening Education Lab (dag 1)

dinsdag 13 nov 2018, 14:00 - 18:00
Gesproken taal
Kamer
Erasmus Education Lab
Gebouw
Polak Building
Voeg toe aan agenda

Je bent van harte uitgenodigd voor de feestelijke opening van het Education Lab van 13 tot en met 15 november!

Op dinsdag 13 november tussen 14:00 tot 15:00 wordt het Erasmus Education Lab officieel geopend!

Van 15:00 tot 17:00 is er een boeiend programma met inspirerende (inter)nationale gasten die zullen spreken over onderwijsinnovatie. Meer informatie over hun presentaties vind je hieronder.

Na 17:00 is het tijd voor een borrel.

Je kunt je onderaan deze pagina inschrijven voor de officiële opening.

• The New American University: Fueling Digital Access to Education

Nood maakt vindingrijk! Nu studenten en onderwijsbehoeften in de 21e eeuw veranderen, roepen velen op het hoger onderwijs te transformeren om plaatselijke en wereldwijde problemen op te lossen. De Arizona State University (ASU) legt zich toe op het succes van studenten en probeert onderwijs te verbeteren en uit te breiden door zich te richten op het ontwerp en de schaalbaarheid van digitaal lesgeven en leermodellen om de toegang tot onderwijs te verbeteren en obstakels weg te nemen die goede prestaties in het hoger onderwijs verhinderen. Door zinvolle leermogelijkheden te ontwikkelen, gebruik te maken van een iteratieve onderwijsopzet, onconventionele partnerschappen aan te gaan en waarde te hechten aan het nemen van risico's, is de ASU de afgelopen vier jaar de meest innovatieve universiteit in de VS geweest.

Peter van Leusen, Ph.D.

Manager of Instructional Design (Scalable & Adaptive Initiatives)

EdPlus @ Arizona State University

• How can we build a future-proof education

Onderwijs is al honderden jaren hetzelfde gebleven. Alle onderwijsinstellingen zijn gebaseerd op het concept van lesgeven. Dat betekent dat er altijd een docent is, of anders gezegd: een bron van kennis. Deze methode is in het verleden toereikend geweest, maar zonder goede docenten begint het kennishiaat in het onderwijs in de wereld uit de hand te lopen. We moeten onze basisprincipes opnieuw bekijken om ervoor te zorgen dat iedereen in de wereld in gelijke mate toegang tot geweldig onderwijs heeft.

Tomas Moška

Mede-oprichter van Turing Society Lithuania

EUR en 42 coding college alumnus

Maksut Gavaz

Mede-oprichter van Turing Society Netherlands

• Knowing and showing (what works …or not!)

Towards Inclusion in Higher Education

Dr. Marieke Meeuwisse (DPECS) en Dr. Rick Wolff (Risbo/EUR) delen tijdens hun lezing de resultaten van hun eigen onderzoek en van onderzoek uitgevoerd door anderen naar het academisch succes van verschillende studenten. Deze bevindingen kunnen worden gebruikt als uitgangspunt voor het ontwikkelen van interventies om inclusief onderwijs bij de EUR naar een hoger niveau te tillen. De interventies moeten ook worden beoordeeld om te ontdekken wat werkt (en wat niet werk). Meeuwisse en Wolff stellen bovendien dat inclusief onderwijs een overkoepelend thema is: duurzaam, inclusief onderwijs kan alleen worden gegeven met behulp van een integrale aanpak waarbij alle aspecten van doceren en leren worden betrokken.

Marieke Meeuwisse, Ph.D.

Psycholoog en socioloog met een Ph.D. in Educational Sciences.

Comenius Teaching Fellow in het veld van gelijke kansen voor HE studenten, en onderzoeksfellow bij de Community for Learning and Innovation.

Projectleider van het EU funded Erasmus+ Strategic Partnership over diversiteit en inclusie in hoger onderwijs (#IBelong).

Rick Wolff, Ph.D.

Senior onderzoeker bij Risbo/EUR.

Co-ontwerper van en trainer voor de training ‘Teaching in the Inclusive Classroom’.

Lid van de werkgroep Data and Diversity.

Met een korte introductie door Chief Diversity Officer Semiha Denktaş

• Future Education: Engaging Erasmus Community

Een belangrijke prioriteit bij het volbrengen van de nieuwe missie van de universiteit (een positieve bijdrage leveren aan maatschappelijke uitdagingen) is verzekeren dat onze studenten worden onderwezen en geïnspireerd om deze bijdrage vandaag en morgen te kunnen leveren. Dat is niet mogelijk zonder slim en diepgaand gebruik van nieuwe, digitale onderwijstechnologieën. Hoe pakken we dit aan? Hoe zetten we deze technologieën in om ervoor te zorgen dat studeren en leren eenvoudiger, persoonlijker, inclusief, coöperatief, duurzaam en professioneel is en onderdeel uitmaakt van ons onderzoek en ons streven naar het leveren van een bijdrage aan de maatschappij? Het Strategy Design Lab Future Education probeert deze vraag te beantwoorden en gaat op zoek naar verdere stappen. Peter Vervest, hoofd van het strategielab, en hoogleraar informatiebeheer en -netwerken, vertelt over de veranderende standpunten over hoe het onderwijs aan Erasmus Universiteit er in de toekomst uit moet gaan zien en waarom deze gemeenschap voor onderwijs en innovatie moet groeien.

Prof. dr. Peter Vervest

Hoofd van het strategielab 'Future-oriented education'

Muziek door Adam Taylor

De muziek wordt verzorgt door Adam Taylor en zijn jazz band Schw!ng.

Adam speelt solo tijdens de opening. Na 17.00 sluit zijn band aan.

Bekijk hun website alvast voor een preview!

Bekijk voordat je je inschrijft het programma van dag 2 and dag 3.

Opening Education Lab