Inspiration session Feedback Fruits: Studenten gaan actief aan de slag met online studiemateriaal

vrijdag 1 jul 2022, 10:00 - 11:00

Online via Zoom

Voeg toe aan agenda

Tijdens deze sessie ligt de focus op tools waarmee je studiemateriaal interactief kunt maken (activerend studiemateriaal). Een van de tools waar we dieper op in gaan is FeedbackFruits. FeedbackFruits is een alles-in-één oplossing om de betrokkenheid en samenwerking van studenten in elke leeromgeving te vergroten. Doordat studenten zo meer actief leren, nemen ze de stof beter tot zich.

Deze workshop vervalt.

Wat is FeedbackFruits?

FeedbackFruits LMS-geïntegreerde toolsuite is een alles-in-één oplossing om de betrokkenheid en samenwerking van studenten in elke leeromgeving te vergroten. Deze tools stellen docenten en leerlingen in staat om synchrone en asynchrone leerervaringen te creëren voor elke behoefte.

Studenten gaan actief aan de slag met online studiemateriaal

Tijdens deze sessie ligt de focus op tools waarmee je studiemateriaal interactief kunt maken (activerend studiemateriaal). Deze tools helpen studenten bij de voorbereiding voor colleges en ondersteunen de flip-the-classroom methode. Ze stimuleren interactie tussen studenten, tussen studenten en de docent en tussen de studenten en het studiemateriaal. Doordat studenten zo meer actief leren, nemen ze de stof beter tot zich.

• Interactive Document/Video/Audio: Stimuleer actief leren en help studenten om zich beter voor te bereiden door het studiemateriaal te verrijken met oefenvragen en interactieve discussies
  • Comprehension: Help studenten het lesmateriaal beter te begrijpen door ze te laten focussen op bepaalde onderwerpen tijdens het lezen van een tekst. Hierbij selecteren studenten stukken van de tekst en linken deze aan de verschillende onderwerpen.

Tijdens deze interactieve workshop krijg je een demo te zien van hoe de tools werken voor zowel studenten als docenten en heb je de mogelijkheid om zelf als student te ervaren hoe Interactive Video werkt. Uiteraard zal er ook genoeg tijd zijn om in te gaan op jullie vragen.

We hopen jullie daar te zien!