International Women’s Day | Interactive Workshop

maandag 8 mrt 2021, 20:00 - 21:30
Gesproken taal
Engels

Meld je aan! Voeg toe aan agenda

Tijdens deze interactieve en op discussies gebaseerde workshop delen drie sprekers hun verhalen over genderdiversiteit en hoe dit ons dagelijks leven beïnvloedt.

Deel ook je eigen ervaringen en duik dieper in het onderwerp in discussies met mededeelnemers. De sprekers zijn:

Tina Miedtank
Tina Miedtank is een postdoc-onderzoeker voor het door de Europese Commissie gefinancierde EQUAL4EUROPE-onderzoeksproject aan de Rotterdam School of Management, EUR (RSM). Voordat ze bij RSM kwam, werkte ze twee jaar als postdoc fellow aan het Institute of Management van de Université de Neuchâtel, in Zwitserland, en werkte ze voor UNESCO in Nepal om projecten te ontwikkelen om Nepalese vrouwen en meisjes mondiger te maken. Tina wil haar ervaring delen over hoe het onderwerp gender belangrijk is geworden in haar carrière.

Amber van Workum
Amber van Workum is een derdejaars IBA-student in Rotterdam. Amber organiseert de Train the Trainers-conferenties in het National Trainers Team van AIESEC. Toen ze opgroeide, werd ze fysiek en emotioneel mishandeld en worstelde ze jarenlang met haar mentale gezondheid. Maar tegelijkertijd hebben deze ervaringen haar ook gevormd tot de persoon die ze nu is. Ze realiseerde zich dat ze door haar ervaringen te delen ook anderen kan helpen. Dus, voor dit Internationale Vrouwendagprogramma, zal Amber praten over huiselijk geweld om het bewustzijn voor deze kwestie te vergroten, die ook toeneemt als gevolg van de huidige pandemie.

Hana Taher
Hana Taher is a student International Business Administration at RSM – Erasmus University Rotterdam. She is one of the founders of The Us Space of EUR. The main purpose of the Us Space is to create a safe space to encourage discussions surrounding race, religion, cultural differences, and diversity as a whole.

Moderator: Giulia Brezovar
Content Manager voor het National Trainers Team van AIESEC

Datum: maandag 8 maart 2021
Tijd: 20.00 – 21.30
Locatie: Online via Zoom
Toegang: Gratis (alleen voor EUR studenten en EUR medewerkers)

Georganiseerd door Studium Generale in samenwerking met AIESEC and Extraordinary Life

AIESEC
AIESEC is een wereldwijde organisatie gerund door studenten voor studenten in 127 landen! Dit geeft ons de mogelijkheid om internationale uitwisselingen over de hele wereld aan te bieden, waardoor studenten zich professioneel en persoonlijk kunnen ontwikkelen.

Extraordinary Life
Extraordinary Life is een studentenorganisatie waarin persoonlijke ontwikkeling en betekenisvolle betrokkenheid centraal staat ​​en als doel heeft om inspirerende mensen met elkaar te verbinden en een veilige ruimte te bieden voor iedereen om zichzelf te zijn.