Motivatie, zelfregulatie en studieprestaties onder een nieuw examensysteem (N=N)

Spreker
dinsdag 14 mei 2019, 11:30 - 13:00
Lezing
Gebouw
Education Lab
Meld je aan Voeg toe aan agenda
Rob Kickert

Rob Kickert is een PhD kandidaat in de onderwijswetenschappen. Specifieker gezegd, doet hij onderzoek naar verschillen in motivatie, zelfregulatie en studieprestaties onder het nieuwe examensysteem van de Erasmus Universiteit, genaamd Nominaal is Normaal (N=N).

Onder N=N moeten studenten van alle faculteiten alle eerstejaars studiepunten binnen een jaar halen, om geen negatief bindend studieadvies te krijgen. Daarnaast hebben een aantal faculteiten ook een bepaalde mate van compensatie toegestaan tussen cijfers voor afzonderlijke vakken. In zijn PhD project ontdekte Rob dat de verandering van examensysteem geassocieerd is met verschillen in voortgang, cijfers, motivatie en zelfregulatie.

Als je meer wilt weten over deze resultaten, of ze wilt bediscussieren met Rob, kom dan vooral naar deze research lunch!