Share your knowledge workshop over altmetrics

dinsdag 19 mrt 2019, 09:30 - 11:00
Gesproken taal
Kamer
Polak building 1-21
Inschrijven Voeg toe aan agenda
Altmetric

Tijdens Share your knowledge verzorgen EUR collega’s workshops voor elkaar. De Universiteitsbibliotheek biedt een workshop aan over altmetrics in het algemeen en Altmetric Explorer in het bijzonder.

Altmetrics (alternative metrics) zijn een alternatief voor of complementair aan traditionele citatiemetingen. Altmetrics omvat vooral online aandacht – hoe is onderzoek online gedeeld, bediscussieerd en hergebruikt, bijvoorbeeld op Twitter, in wetenschappelijke blogs of beleidsdocumenten, in kranten. U kunt altmetrics van aanbieders als Altmetric, Plum Analytics, Bookmetrix of ImpactStore gebruiken om de invloed van en aandacht voor uw onderzoek te laten zien, bijvoorbeeld in uw subsidieaanvragen.

Na deze Engelstalige workshop weet u wat altmetrics zijn en hoe en wanneer u ze op een verantwoorde manier kunt gebruiken. U kunt altmetrics verzamelen voor uw eigen onderzoeksoutput in Altmetric Explorer (breng daarom uw eigen laptop mee naar de workshop).

Op de Share your knowledge website vindt u meer informatie over de workshops.

Neem voor meer informatie over de altmetrics workshop contact op met Judith Gulpers (Faculty Liaison Filosofie en Psychologie).