Theater: Kinderen van Aleppo

Theater
woensdag 14 nov 2018, 20:00 - 22:00
Reserveer ticket! Voeg toe aan agenda
studiumgenerale@eur.nl - do not reuse

Kinderen van Aleppo: Een voorstelling door George Tobal over hoop, moed en (on)geloof.

In maart 2011 gingen drie Syrische studenten de straat op om te protesteren tegen het bewind van Assad. Ieder met zijn eigen beweegredenen, een eigen verhaal en met maar één doel: vrijheid! Dit zou de lente worden waarop zij hadden gewacht. De vreedzame demonstraties mondden echter uit in een allesvernietigende burgeroorlog. Wat ging er mis?

In een persoonlijke monoloog vertelt George Elias Tobal (1986, Aleppo, Syrië) over deze vreedzame vrijheidsstrijders en hoe hun revolutie werd gesmoord. De voorstelling is gebaseerd op waargebeurde verhalen van de studenten die betrokken waren bij de eerste protesten.

Extra:
Na afloop van de voorstelling is er een nagesprek olv Wieneke Gunneweg (hoofdredacteur EM), met George Tobal en Prof. Dr. Jaco Dagevos (bijzonder hoogleraar Integratie en Migratie ESSB/EUR en senior wetenschappelijk medewerker bij het Sociaal en Cultureel Planbureau) over de situatie van Syriërs in Nederland’.

Productie: George & Eran Producties
Tekst/spel: George Elias Tobal
In samenwerking met Stichting voor Vluchteling-Studenten UAF

Deze voorstelling wordt aangeboden in het kader van het 70-jarig bestaan van Stichting voor Vluchteling-Studenten UAF. Het UAF begeleidt vluchtelingen bij hun studie en het vinden van een baan die aansluit bij hun capaciteiten. (www.uaf.nl)

Gouden Kalf-winnaar George Tobal, tijdens zijn studie aan de Amsterdamse Toneelschool & Kleinkunstacademie zelf begeleid door het UAF, is lovend: ‘Het UAF stimuleert mensen en helpt dromen verwezenlijken’.

Datum: woensdag 14 november 2018
Tijd: 20.00 – 22.00