Reputaties op het spel

Reputaties op het spel

Maatschappelijk verantwoord ondernemen in een onderhandelingssamenleving

“De kracht van het boek is dat het maatschappelijk verantwoord ondernemen/ reputatiemanagement in een breed kader plaatst, onderbouwd met een theoretisch kader en praktijkvoorbeelden. Dat maakt het een bruikbaarder boek dan alles wat tot nu toe in Nederland op het gebied van MVO, Reputatie- en Issuemanagement is geschreven.”
Incentive, maart 2004

Lees deze recensie (in pdf)

Lees overige recensies en endorsement


"...Illustreert met prachtige cases de managementdilemma's die zich voordoen bij maatschappelijke conflicten. Dit boek toont weer eens dat er reputaties op het spel staan, en dat 'reputatiemanagement' alleen niet voldoende is." - Prof.dr. Ans Kolk, Hoogleraar Sustainable Management, Universiteit van Amsterdam

“Een goed opgezet boek, vol 'slices of life'. De cases zijn helder gedocumenteerd en herkenbaar voor actieve lezers en deelnemers aan het maatschappelijke debat. Opvallend voor mij als direct betrokkene is hoe moeilijk het is om een compacte schets te geven van de ontwikkelingen tijdens de Brent Spar case. Welnu, jullie boek voorziet daar heel goed in. Ik beveel dit hoofdstuk aan bij elke student en practiseerder van MVO analyses waar Brent Spar als studieonderwerp genoemd wordt.” - Tim van Kooten, issuesmanager, Shell

“Goed gedocumenteerd en geeft een helder overzicht van hoe MVO zich in de loop der jaren heeft ontwikkeld. Een groot aantal MVO-cases geven daarbij een prettige aha-erlebnis. Ter lering ende vermaeck…Reputaties op het spel biedt zeker licht in de MVO duisternis…” - vakblad Communicatie

“… fantastisch breed en duidelijk overzicht op het gebied van MVO!” - Marian de Weert, Customer Service Manager, Tubeknit Fashions Ltd.

“Een maatschappelijk relevant boek!” - Overmans organisatie adviseurs
Lees hier de volledige recensie(in pdf)