Hovo studentenkaart

Wanneer u een van onze programma’s volgt kunt u gratis een Hovo-studentenkaart van de Erasmus Universiteit Rotterdam aanvragen. Doet u dit direct zodra u uw bevestiging van inschrijving hebt ontvangen, dan profiteert u onmiddellijk van de voordelen. Hieronder leest u wat deze kaart u te bieden heeft. Ook als uw college pas in het tweede semester start! Voor alle duidelijkheid: de Hovo-studentenkaart geeft niet dezelfde rechten als een reguliere studentenkaart. Heeft u al een Hovo-studentenkaart, dan kunt u deze opnieuw laten activeren door contact  met ons op te nemen.

Universiteitsbibliotheek en Rotterdamsch Leeskabinet

Met de Hovo-studentenkaart kunt u gratis materialen lenen bij de Universiteitsbibliotheek. Openingstijden en actuele informatie vindt u op www.eur.ub.nl. 

Het Rotterdamsch Leeskabinet vindt u in de Universiteitsbibliotheek en heeft een ruime collectie van ongeveer 250.000 titels. Als Hovo-student betaalt u een kennismakingstarief van € 15 voor het eerste lidmaatschapsjaar, daarna betaalt u het reguliere tarief van € 35 per jaar (enkelvoudig lidmaatschap) of € 40 (uitgebreid lidmaatschap) voor uw lidmaatschap. Meer hier meer over het Leeskabinet.

Gratis e-mail en internettoegang

Met een Hovo-studentenkaart heeft u recht op een gratis e-mailadres, maximaal 25MB e-mailopslag en internettoegang op de EUR. De wifi op de campus is enkel toegankelijk indien u een geldig ERNA account heeft. Wilt u dus online zijn tijdens het college, zorgt u dan dat u een geactiveerde studentenkaart heeft; uw ERNA account is hier automatisch aan gekoppeld.
U ontvangt automatisch uw e-mail- en internetaccountnaam van het Centraal Bureau Inschrijving van de Erasmus Universiteit. Deze voorziening is alleen van toepassing in het studiejaar dat u ingeschreven staat bij Hovo Rotterdam.  Heeft u problemen met inloggen op het EUR-netwerk en/of e-mailboxen dan kunt u contact opnemen met de helpdesk via 010-4081663 of servicedesk@ict.eur.nl.  

Praktisch
Een Hovo studentenkaart kunt u in het eerste en tweede semester aanvragen, bij aanvang van uw cursus. U vindt een link van de informatiepagina in uw bevestiging. Als u een kaart aanvraagt in de Zomeracademie, dient u dat te doen voorafgaand aan uw programma; vanaf juli accepteert de EUR geen nieuwe aanvragen meer omdat het academisch jaar in augustus afloopt.

Procedure
De studentenkaart is eigendom van de Erasmus Universiteit Rotterdam en wordt ook door hen verstrekt. Hovo fungeert als tussenpersoon die de aanvraag/activering accordeert en bevestigt dat u een actieve student bent voor het jaar dat u een geldige kaart aanvraagt.

Hovo stuurt uw aanvraag door naar de Erasmus Universiteit Rotterdam, Centraal Bureau Inschrijvingen (CBI). Deze afdeling activeert uw studentenkaart, of neemt uw aanvraag voor een kaart in behandeling. U krijgt binnen ca. 3 weken bericht van de EUR over uw aanvraag.

Vragen over uw aanvraag?
Heeft u vragen over de voortgang van uw aanvraag of over de procedure? Neem contact op met het CBI, daar Hovo enkel de aanvraag goedkeurt en doorstuurt en geen enkel zicht heeft op het verschaffen van uw studentenkaart; deze kaart is een dienstverlening van de universiteit. Het CBI kunt u bereiken via de mail: cbi@remove-this.oos.eur.nl, of het centrale telefoonnummer voor studenten van de EUR: +31 - (0)10 - 408 23 23 (09.30 – 16.00). U kunt hen vinden in kamer EB-08 op campus Woudestein.