Studiebijeenkomst op EUR op 25 mei over Activerende online werkvormen

Bent u werkzaam in het hoger onderwijs? Vraagt u zich ook wel eens af hoe u die studenten actief aan het studeren kunt krijgen? Vertelt u wel eens enthousiast aan collega’s over leuke ICT-toepassingen die u in uw onderwijspraktijk of daarbuiten bent tegengekomen? Denkt u zelf graag actief met anderen na over activerende online werkvormen? Wilt u graag een bijdrage leveren aan www.digitaledidactiek.nl?

Ja? Dan is de bijeenkomst Activerende online werkvormen echt iets voor u!

Wat?

Studiebijeenkomst Activerende online werkvormen

Wanneer?

Woensdag 25 mei 2005

Waar?

Erasmus Universiteit Rotterdam

Tijd?

10.00-15.00 uur

Kosten?

Deelname aan deze bijeenkomst is € 40,- (incl. lunch)

Tijdens deze bijeenkomst maakt u kennis met anderen die worstelen met bovenstaande vragen. Samen denkt u na over vernieuwende online werkvormen die studenten echt activeren en werkt u in groepjes aan een eerste opzet van een IDEE voor op de Digitale Didactiek site.

Na de bijeenkomst kunt u met uw groep uw IDEE online verder uitwerken onder begeleiding van een projectlid van Digitale Didactiek. Na goedkeuring door de redactie zal uw IDEE op de Digitale Didactiek site worden geplaatst.

Programma

10.00-10.05 Introductie & doelstellingen
10.05-10.35 Kennismaking
10.35-10.50 Wat zijn activerende werkvormen?
10.50-11.20 Voorbeelden van activerende online werkvormen
11.20-11.50 Inventariseren uit te werken IDEEën
11.50-12.10 Wie wil welk IDEE uitwerken?
12.10-12.15 Toelichting criteria waaraan IDEEën moeten voldoen

12.15-13.00 Lunchpauze

13.00-14.15 Eerste aanzet schrijven IDEE
14.15-14.30 Maken van afspraken voor afmaken IDEE
14.30-14.45 Inventariseren ondersteuningsbehoefte online afmaken IDEE
14.45-14.55 Evaluatie van de bijeenkomst
14.55-15.00 Afsluiting

Voor meer informatie of aanmelden kunt u contact opnemen met Annemiek Wieland (wieland@oecr.nl; 010-4088615). U kunt zich via e-mail aan Mirjam den Breejen (denbreejen@oecr.nl; 010-4088726) aanmelden onder vermelding van uw naam, emailadres, instelling, afdeling/faculteit en functie. Er is ruimte voor maximaal 16 deelnemers.