Jazz Concert door trompettist en componist Michael Varekamp en band

Michael Varekamp
Michael Varekamp album Narrative

Op donderdag 16 februari 2023 zijn alumni van de Erasmus Universiteit Rotterdam van harte uitgenodigd bij het jazz concert van trompettist en componist Michael Varekamp en band. De show ‘Narrative’ vloeit voort uit een muzikaal divers leven van Michael Varekamp, waarin de liefde voor Louis Armstrong altijd hand in hand ging met de liefde voor het werk van Miles Davis. Een intens leven waarin Michael over de hele wereld met bekende jazzmuzikanten speelde. Dit levert muziek op waarin al deze ervaringen rijkelijk mogen bestaan. Muziek die voelt als een Afrikaanse markt. Vrij, kleurrijk en met onderhuidse spanning.

Michael’s band bestaat uit vrienden die soms al meer dan dertig jaar met elkaar spelen en dat hoor en zie je in het plezier dat ze samen hebben.

Uit de recensie over Narrative door Marcel Hartenberg in ‘Written in Music’:
Michael ziet zijn muziek breder dan jazz alleen en voelt zich in de breedte aangetrokken tot muziek, of dat nou van New Orleans is, de Cariben, Cuba of Afrika. En hoe je het ook wendt of keert, het is vooral allemaal genieten... Een boeket aan invloeden, een rijkdom aan muzikale diversiteit, een band die heerlijk op elkaar ingespeeld is en die, dat kan niet anders, met veel spelplezier en grote grijnzen op gezichten met elkaar staan te musiceren. Dat is het gevoel dat Narrative je brengt én waarbij je zelf ook alleen maar met moeite een grijns van je gezicht weet te halen.
Narrative Vol. I is een album waar de liefde voor de muziek en de klasse van de muzikanten van afspat!

Line Up:
Michael Varekamp: Trumpet & Compositions
Efraim Trujillo: Saxen
Jerome Hol: Gitaar
Wiboud Burkens: Toetsen
Harry Emmery: Doublebass
Erik Kooger: Drums
Joshua Samson: Percussie

Meer informatie:
www.michaelvarekamp.nl

Michael Varekamp speelde al meerdere keren op de EUR. Ook presenteert hij de digitale cursus Jazz Geschiedenis die op onze site te vinden is.

Datum: donderdag 16 februari 2023
Tijd: 20.00 – 22.00