Collectie highlight: Eredoctoren 2019

Eredoctoren Dies Natalis 2019
Michelle Muus

Vandaag ontvangen twee vooraanstaande wetenschappers van wie het wetenschappelijke werk van grote maatschappelijke waarde is, een eredoctortaat tijdens de viering van de Dies Natalis. Geïnteresseerd/geïnspireerd? Maak hier kennis met hun werk!

Professor Esther Duflo

Prof.dr. Esther Duflo (Massachusetts Institute of Technology) is hoogleraar economie én nobelprijswinnaar 2019. Zij ontvangt een eredoctoraat namens Erasmus School of Economics. Prof.dr. Olivier Marie - samen met prof.dr. Dinand Webbink erepromotor - reikt het eredoctoraat uit.

Prof.dr. Esther Duflo

Duflo is medeoprichter en directeur van het Abdul Latif Jameel Poverty Action Lab (J-PAL). Dit is een wereldwijd opererend onderzoekscentrum dat zich richt op armoedebestrijding door wetenschappelijke inzichten in te zetten voor beleid. Esther Duflo's onderzoek brengt het economische leven van armen in kaart, met als doel sociaal beleid op te stellen en evalueren.

Prof. Dr. Dani Rodrik

Prof.dr. Dani Rodrik

Prof.dr. Dani Rodrik (Harvard University) ontvangt een eredoctoraat op voordracht van het International Institute of Social Studies en uit handen van erepromotor prof.dr. Mansoob Murshed. De hoogleraar International Political Economy van de Ford Foundation heeft veelvuldig gepubliceerd over economische ontwikkeling, internationale economie en politieke economie. In zijn huidige onderzoek richt hij zich op werkgelegenheid en economische groei, zowel in ontwikkelingslanden als in landen met hoog ontwikkelde economieën. Lees meer

Boeken

Artikelen

Vragen? Neem met ons op contact via library@eur.nl of bel met 010-4081198.