Waar vind ik de uitleenregels?

Rotterdamsch Leeskabinet

Vrijwel alle boeken van het Leeskabinet zijn uitleenbaar. Afhankelijk van uw soort lidmaatschap kunt u tien of twintig boeken tegelijkertijd lenen. De uitleentermijn is 28 dagen. Boeken van het Rotterdamsch Leeskabinet worden drie keer automatisch verlengd, tenzij een andere lener deze reserveert. Daarna kunt u nog drie keer handmatig verlengen door in te loggen bij uw lenersaccount, door ons een mailtje te sturen, of door een medewerker bij de balie te vragen om uw boeken te verlengen. Medewerkers en studenten van de EUR mogen 50 boeken tegelijk lenen.

Ontvangt u een verzoek om een boek te retourneren, dan is het boek gereserveerd door een andere lener. Ook kan het maximale aantal verlengingen bereikt zijn. Breng het boek dan zo spoedig mogelijk terug. Bij het niet tijdig inleveren van boeken worden na twee herinneringen vervangingskosten in rekening gebracht en volgt een leenblokkade. Hiervan ontvangt u bericht. Bij het inleveren van de gevraagde boeken wordt de leenblokkade ongedaan gemaakt en worden de vervangingskosten kwijtgescholden.

Voor boeken die niet worden ingeleverd of door een lener worden beschadigd, worden vervangingskosten in rekening gebracht van minimaal € 50 per titel.

Boeken gedrukt vóór 1850 en ander kwetsbaar of zeldzaam materiaal worden niet uitgeleend. Deze boeken kunt u ter inzage aanvragen door ons een mail te sturen.

Nieuwe aanwinsten liggen een aantal weken op de aanwinstentafels. U kunt deze boeken ter plekke inzien of direct lenen.