Het studieprogramma in het kort
In onderstaand overzicht kun je het curriculum zien van de masterspecialisatie Onderwijspsychologie: Leren en Presteren. Klik op een vaknaam om de beschrijving van het vak te bekijken. In het derde blok is er een keuzemogelijkheid in het curriculum: je kiest voor een van de blokken en het daarbij behorende practicum.
Craig Vis over zijn masterscriptie
Hoe ziet het onderwijs eruit?
Taal
De onderwijsgroepen en de practicumgroepen zijn in het Engels. Als je bent ingedeeld in een groep met enkel Nederlandstalige studenten en een Nederlandstalige docent, dan kan de voertaal Nederlands zijn. De hoorcolleges, studiehandleiding, tentamens en gebruikte literatuur zijn Engelstalig.Studiegenoten van verschillende wetenschapsgebieden
Onderstaande vakken worden zowel gevolgd door studenten van de specialisatie Onderwijspsychologie: Leren en Presteren als van de specialisatie Onderwijswetenschappen. Het feit dat de vakken worden gevolgd door studenten van Pedagogische Wetenschappen, Psychologie en de Academische Pabo zorgt ervoor dat verschillende perspectieven samenkomen en je als student een rijke en veelzijdige blik ontwikkelt op de behandelde thema’s.
Het onderwijsprogramma is onder voorbehoud van wijzigingen. Aan onderstaande informatie (inclusief de informatie in de links) kunnen geen rechten worden ontleend.
Curriculum
Blok 3
5 ECTS
2 ECTS
5 ECTS -
People have always used media to support their learning. However, online digital media seem to have revolutionized the way we learn. Our learning needs can now be met anytime, anywhere, and adapted to our individual preferences. From Massive Open Online Courses (MOOCs) to intelligent tutoring tools, from adaptive practice to serious games, the online opportunities seem endless. From a psychological perspective, this raises a lot of questions about the effects on individual learners. How do they handle their own learning behavior in an online environment that allows for constant distraction? What role does multimodality play in the way that people learn? How does gamification affect both both achievement but also motivation of the learner? And how can we design online learning environments that optimally adapt to the learners needs? We will tackle these questions by having a closer look at the available scientific evidence, but also by relating this evidence to existing online learning tools.
2 ECTS -
In this practical, we will dive into the exciting field of learning analytics: the use of digital trace data that enable to designer of online learning environments that adapt to the needs of the individual learner.
Blok 5-8
Practical Internship (optioneel), Research Proposal en Thesis
32 ECTS