Bart Kuipers presenteert presentatie van Rotterdam als Maritime Capital

Bart Kuipers presenteert presentatie van Rotterdam als

Rotterdam is de beste haven van Europa, en misschien wel van de hele wereld. En dat moet iedereen weten. Met die insteek startte Rotterdam Maritime Board gisteren een internationale promotiecampagne onder leiding van Bart Kuipers van Erasmus UPT.

De campagne ‘Rotterdam: Maritime Capital of Europe’ maakt vooral duidelijk dat Rotterdam meer is dan alleen een overslaghaven. Weliswaar een hele goede – vooral de grondstoffenhandel zit enorm in de lift. 'Maar het is slechts één van de vijf pijlers waarop Rotterdam Maritiem Hoofdstad rust', zegt Menno Huijs, programmamanager Port & Maritime Business van de gemeente Rotterdam. 'Op elk terrein scoren wij Excellent. En daar zijn we nog veel te bescheiden over. Je moet lullen én poetsen.'

Het is voorbij met de bescheidenheid, want Havenbedrijf Rotterdam, Rotterdam Partners, Drechtsteden en gemeente Rotterdam gaan actief promotie maken. In het Maritiem Museum presenteerden ze deze week een gelikte promotiefilm en een nieuwe website http://rotterdammaritimecapital.com/. 

Voor wie het nodig heeft, is er een papieren spiekbriefje op borstzakformaat. Dat zet de feiten nog eens op een rijtje: 500 miljoen Europeanen zijn binnen 24 uur bereikbaar, de maritieme zakelijke dienstverlening is van topniveau, het innovatieklimaat is ongeëvenaard en de stad bruist van de activiteiten. Prettig voor buitenlandse bedrijven om te weten is ook dat het maritieme onderwijs van hoog niveau is. Met ruim vijftig gespecialiseerde opleidingen is er altijd voldoende personeel beschikbaar. Volgend jaar komt daar een opleiding voor traders bij van de Erasmus Universiteit Rotterdam.

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen