Blijf jezelf ontwikkelen

Update TOP Oktober 2021

Wil jij jezelf graag blijven ontwikkelen? In de update van TOP Training & Ontwikkeling vind je het laatste nieuws over trainingen, events en faciliteiten die jou als medewerker ondersteunen in jouw ontwikkeling.

Deze nieuwsbrief staat in het teken van loopbaanontwikkeling. Wil jij actief aan de slag met de volgende stap in jouw loopbaan? Doe dan mee met een gratis loopbaantraining van TOP, ga zelf aan de slag met een van de online trainingen op GoodHabitz, of kom naar de carrieredag of mobiliteitsbeurs! Daarnaast maak je in deze nieuwsbrief kennis met de trainingen Een gezonde dosis lef en Effectief beïnvloeden en vind je informatie over nieuwe trainingen voor docenten.

• Loopbaanontwikkeling | Neem de regie over je loopbaan
    Wil je meer voldoening halen uit je huidige baan? Of juist doorontwikkelen naar een andere functie binnen of buiten de EUR? TOP biedt verschillende gratis trainingen aan die je hierbij kunnen ondersteunen:
    - LinkedIn (start: 18 oktober of 24 november): Leer hoe je effectief gebruik kunt maken van LinkedIn.
    - Personal Branding & Networking (start: 15 november): Ontdek wat jouw persoonlijke brand is.
    - Your next step (start: 18 november): Ontdek wat de volgende stap wordt in jouw loopbaan.
    - Jobcrafting (start: 7 december 2021): Pas je werkzaamheden zo aan dat deze beter bij jou passen.
    >>> Klik hier om je in te schrijven

• Nieuw | GoodHabitz Training Personal branding
    Vind je het fijn om online te leren op een moment dat het jou uitkomt? Ook op online leerplatform GoodHabitz vind je veel trainingen die je kunnen ondersteunen in jouw loopbaanontwikkeling. Zo kun je sinds kort ook op GoodHabitz de training Personal Branding volgen. Deze training helpt je om jouw kwaliteiten in kaart te brengen en te vertalen naar een pakkend verhaal. Naast Personal branding vind je op GoodHabitz nog veel meer loopbaantrainingen zoals De kunst van het netwerken, Solliciteren met lef, Ik wil die baan en De elevator pitch. Nieuwsgierig geworden?
    >>> Ga naar Goodhabitz

• Uitgelicht | Korte workshop Een gezonde dosis lef
    Het maken van maatschappelijke impact vraagt om ondernemerschap. En voor ondernemerschap is lef nodig! Lef hebben betekent actie ondernemen ook al vind je het eng. Dat betekent niet dat je risico’s negeert, maar dat je met vertrouwen de sprong durft te wagen. Met meer lef presenteer je je krachtiger, maak je meer gebruik van je potentieel en benut je de kansen die je hebt. In deze korte workshop bouw je aan zelfvertrouwen, leer je momenten om lef te tonen herkennen en daadkrachtig te handelen. Meedoen? De workshop vindt plaats op 11 november van 9.00 tot 13.00. Er zijn nog een paar plekken beschikbaar!
    >>> Klik hier voor meer informatie en schrijf je in!

• Loopbaanontwikkeling | Carrieredag en mobiliteitsbeurs
    Wil je nog meer inspiratie op het gebied van loopbaanontwikkeling? Ga dan naar de Facta Non Verba Carrieredag op donderdag 21 oktober in Rotterdam, of naar de Mobiliteitsbeurs op donderdag 11 november in Den Haag. Beide events zijn gratis toegankelijk voor medewerkers van de EUR.

Tijdens de Facta Non Verba Carrieredag kun je workshops en presentaties bijwonen, je cv laten checken of een foto voor je LinkedIn profiel laten maken. Ook zijn er verschillende werkgevers aanwezig om ongedwongen mee in gesprek te gaan. Klik hier om je aan te melden.

Op de mobiliteitsmarkt maak je kennis met meer dan 20 grote werkgevers uit de publieke sector, zoals het Rijk, Provincie Zuid Holland, UWV, en de Haagse Hogeschool. Loopbaanadviseurs en recruiters van deze organisaties vertellen jou graag alles over het werken en de ontwikkelingsmogelijkheden bij hun organisatie. Meld je aan door een mailtje te sturen naar career@eur.nl (ovv Nanette Compeer)

• Uitgelicht | Training Effectief beïnvloeden
    Hoe overtuig je anderen van je ideeën? In deze training leer je hoe je op natuurlijke wijze zaken voor elkaar krijgt en draagvlak creëert. Theoretische modellen worden afgewisseld met praktische oefeningen en rollenspelen met een acteur. Door te oefenen, anderen te observeren en feedback te geven en ontvangen leer je effectiever te beïnvloeden om zaken voor elkaar te krijgen. De training start op 11 november. Ben je benieuwd hoe eerdere deelnemers de training hebben ervaren? Lees hier meer over de ervaring van een collega.
    >>> Klik hier voor meer informatie over de training

• Voor docenten | LDE universiteiten stellen cursusaanbod voor elkaars docenten open
    Ben je docent en wil je je onderwijsvaardigheden ontwikkelen? Sinds kort kunnen EUR docenten ook trainingen volgen bij de Universiteiten van Leiden en Delft. Zo kun je bij de Universiteit Leiden onder andere de training Research based education volgen en bij de Universiteit Delft de training Teaching with Theatre Skills. Docenten van de Universiteiten Leiden en Delft kunnen op hun beurt meedoen met de Microlabs die worden aangeboden door de EUR. Dit biedt de mogelijkheid om te leren van docenten van andere universiteiten en je perspectief te verbreden. Interesse?
    >>> Klik voor meer informatie en het volledige aanbod

• TOP Trainingskalender Oktober 2021

11 oktober 2021