Daniel Trottier en Chris Nierstrasz in de spotlight tijdens Talent Day 2017

Daniel Trottier en Chris Nierstrasz in de spotlight tijdens

Woensdag 15 maart eert de Erasmus Universiteit 33 succesvolle wetenschappers en haar meest talentvolle studenten tijdens de jaarlijkse Talent Day. Alle laureaten hebben het afgelopen jaar beurzen of subsidies weten te verwerven voor hun onderzoek of ze hebben een Erasmus of Erasmus MC Fellowship ontvangen. Ook aanwezig zijn de vijftig studenten die met succes het Erasmus Honours Programme volgden. Tijdens deze middag worden wetenschappers van de ESHCC geëerd: dr. Daniel Trottier en dr. Chris Nierstrasz.

Daniel Trottier ontving een Vidi-beurs van de NWO. In september 2016 startte hij met zijn onderzoek naar digitale eigenrichting ('digital vigilantism'). "Aan de ene kant is het een relatief nieuw  verschijnsel. We zoeken dan ook nog naar de woorden om het fenomeen te beschrijven, hoewel het ook veel te maken heeft met eerdere vormen van politieke mobilisatie en burgerschap."

Chris Nierstrasz is een van de onderzoekers die een EUR Fellowship ontvingen. Hij zal de vroegmoderne consumptie van koffie, thee en Indiaas textial in Europa gaan onderzoeken.