Dianne Bevelander wint FAME Athena Award 2019

Dianne Bevelander, professor in Management Education bij Rotterdam School of Management, is de winnaar van de FAME Athena Award 2019. Zij krijgt deze prijs voor haar tomeloze inzet om vrouwen te laten groeien, en om meer vrouwelijke inbreng en invloed te krijgen op belangrijke posities. Zo is zij bijvoorbeeld de oprichter en directeur van het Erasmus Centre for Women and Organisations.

Dianne Bevelander heeft tijdens haar carrière veel steun geboden aan vrouwelijke collega’s en studenten. Ze geldt als een ambassadeur voor de positie van vrouwen: een ‘champion for gender diversity’. Haar inzet én haar onderzoek zorgen voor vooruitgang in diversiteitsvraagstukken.

Hands-on initiatieven

Dat wordt goed zichtbaar in de initiatieven die zij (mede) heeft opgezet om de positie van vrouwen te verbeteren. Denk hierbij aan het RSM Women Empowering Women Kilimanjaro Leadership Project en de Women in Leadership Executive Open Programmes. Daarnaast is Dianne Bevelander de oprichter van het Erasmus Centre for Women and Organisations. Via al deze initiatieven heeft zij gebouwd aan het verbeteren van de perspectieven van vrouwen. Binnen én buiten de universiteit hebben velen al gebruik gemaakt van deze programma’s. De jury hierover: “Dianne is een boegbeeld, heeft concrete successen behaald en een substantieel verschil gemaakt voor velen.”

Over de FAME Athena Award

Erasmus Universiteit Rotterdam en het Female Academics Moving toward Equity (FAME) netwerk streven naar een evenredige vertegenwoordiging van vrouwelijke medewerkers. Met de Athena Award vraagt FAME aandacht voor medewerkers die zich uitzonderlijk inzetten voor vrouwelijk talent en daarmee een voorbeeld zijn voor collega’s. Dianne Bevelander ontvangt de FAME Athena Award tijdens de 106e dies natalis op vrijdag 8 november. Dr. Liesbeth Noordegraaf en rector magnificus prof. dr. Rutger Engels reiken de prijs uit.

Persvoorlichting Erasmus Universiteit Rotterdam, T (010) 408 1216 E press@eur.nl