Erasmus Universiteit in top-200 van meest internationale universiteiten

Erasmus Universiteit in top-200 van meest internationale

De Erasmus Universiteit Rotterdam behoort tot de 200 meest internationale universiteiten ter wereld, aldus de Times Higher Ranking. De toonaangevende ranking keek naar de internationale oriëntatie van in totaal 800 universiteiten.

De Erasmus Universiteit staat op plaats 142, als vierde van de in totaal acht genoteerde Nederlandse universiteiten. Voor de lijst van 200 meest internationale universiteiten gebruikte Times Higher Education de indicator ‘international outlook’ uit de eigen World University Rankings. Laatstgenoemde telt 800 universiteiten wereldwijd. Het gaat bij de internationale oriëntatie om de diversiteit van de studentenpopulatie en de mate waarin onderzoekers samenwerken met collega’s in het buitenland.

Strategie
Vorig jaar stond de Erasmus Universiteit nog niet genoteerd in de lijst. Times Higher Education noemt de notering in de lijst ‘een belangrijke prestatie’. Internationalisering staat centraal in de strategie van de Erasmus Universiteit. Dit collegejaar is het aantal internationale studenten met 14 procent toegenomen tot bijna 5000.

Persvoorlichting Erasmus Universiteit Rotterdam, 010 408 1216 of press@eur.nl