EUR ondertekent MoU met Shanghai Jiao Tong University

Woensdag 12 juni ondertekenden Collegevoorzitter Kristel Baele en professor JIANG Sixian een hernieuwde Memorandum of Understanding (MoU) tussen de EUR en Jiao Tong University. Dit gebeurde tijdens de Rotterdamse missie naar Shanghai, onder toeziend oog van burgemeester Aboutaleb.

Academische samenwerking

Shanghai en Rotterdam hebben al veertig jaar een goede relatie. Ook als het gaat om de academische samenwerking tussen de EUR en Shanghai Jiao Tong University, wat in 2008 werd bezegeld met het ondertekenen van een MoU. Dit jaar wordt de 40-jarige relatie tussen twee steden gevierd en geëerd met het ondertekenen van de hernieuwde MoU.

De academische samenwerking is de sleutel tot vooruitgang van onderzoek en onderwijs, en staat voor een open en duurzame samenwerking. Academische samenwerking kan immers alleen succesvol zijn als deze 'bottom-up' wordt ontwikkeld tussen getalenteerde wetenschappers in hun specifieke vakgebied. De Erasmus Universiteit stimuleert medewerkers om contacten te leggen om extra waarde te creëren voor gezamenlijke onderwijs-, onderzoeks- en PhD-programma's.

Het Erasmus University China Center (EUCC) speelt hierin een belangrijke rol. Het EUCC adviseert en coördineert al ruim twintig jaar de goede samenwerking tussen faculteiten en partneruniversiteiten. Het gaat om Antai College of Economics & Management met Rotterdam School of Management, Shanghai Advanced Institute of Finance met RSM, School of Medicine met Erasmus MC, School of Law met Erasmus School of Law, School of International and Public Affairs met Institute of Housing and Urban Studies.

Ter gelegenheid van de ondertekening van de MoU organiseerden beide universiteiten een conferentie. Erasmus School of Health Policy en Management hield seminars over "Health Technology Assessment" en "Health Care Management".

Persvoorlichting Erasmus Universiteit Rotterdam, T (010) 408 1216 E press@eur.nl
Meer nieuws ontvangen? Schrijf je in voor de Erasmus Nieuwsbrief.