Farshida Zafar en prof. Ruben Houweling verwerven subsidie voor experiment met virtual reality

Het dynamische duo is een van de winnaars van de Innovation Challenge 2016/2017, waardoor een subsidie is verworven. De jury koos uit 58 voorstellen 5 winnaars, waaronder Erasmus School of Law.

Zafar en Houweling willen de beleving van de rechtbank bij het vak Moot Court (oefenrechtbank) door middel van virtual reality toegankelijk en ‘levensecht’ maken voor alle bachelorstudenten. Studenten maken zo in een vroeg stadium kennis met de rechtbank in een levensechte omgeving. Deze Virtual Courtroom wordt samen met docenten van Erasmus School of Law, rechters uit de praktijk en andere partners uit de rechtspraak ontwikkeld.

Innovatie binnen Erasmus School of Law staat in het teken van kwaliteitsverbetering van het onderwijs en het onderwijsmateriaal. Het ‘iTeam’ van ESL heeft de taak om docenten te ondersteunen bij het inzetten van ICT in het onderwijs. Daarnaast experimenteert het team met nieuwe technologie in het onderwijs en is het team constant op zoek naar nieuwe onderwijstoepassingen van technologie in het onderwijs.

De overige winnaars van de Innovation Challenge 2016/2017 zijn de Fontys Hogeschool, de Hanzehogeschool Groningen, de Radboud Universiteit Nijmegen en de Universiteit Leiden.

Bron: www.surf.nl