KNAW Early Career Partnership beurs voor Michelle Achterberg

Michelle Muus

Ontwikkelingsneurowetenschapper dr. Michelle Achterberg heeft de KNAW Early Career Partnership gekregen voor haar project 'An interdisicplinairy perspective on developmental sensitivities in dealing with social rejection.'

De KNAW Early Career Partnership is bedoeld om een interdisciplinaire bijeenkomst te organiseren. Hiermee kunnen wetenschappers innovatieve ideeën of methoden voor onderzoek verkennen. De onderzoekers ontvangen ieder een bedrag van € 10.000.

Michelle Achterberg: "Met de KNAW Early Career Partnership beurs zal ik op 16 november 2023 de bijeenkomst "An interdisicplinairy perspective on developmental sensitivities in dealing with social rejection” organiseren. De bijeenkomst staat in het teken van omgaan met sociale afwijzing, wat we vanuit verschillende perspectieven en vakgebieden zullen belichten. Keynote sprekers zijn Prof. Dr. Eveline Crone, Dr. Daphne van de Bongardt,  Prof. Dr. Patti Valkenburg; Dr. Amy Orben en Prof. Dr. Arne Popma. Ik ben ontzettend blij met de toekenning en weet zeker dat het een hele inspirerende dag gaat worden."

Over Michelle Achterberg

Dr. Michelle Achterberg is Universitair Docent Child and Family studies bij de Erasmus School of Social and Behavioural Sciences. Haar onderzoek gaat over de ontwikkeling van sociale competentie tijdens de kindertijd en adolescentie, en zij onderzoekt dit door verschillende methoden te integreren (d.w.z. neuroimaging, enquêtes, experimenten en co-creatie met belanghebbenden). Zij is voorzitter van de Healthy Start Young Board en hoopt daarbij een sterke gemeenschap van beginnende onderzoekers op te bouwen die samen de kloof tussen wetenschap en maatschappij kunnen overbruggen. Als het gaat om interdisciplinaire teamwetenschap geloof zij dat het geheel groter is dan de som der delen.

Universitair Docent

Marjolein Kooistra, mediarelaties ESSB, 06 83676038, kooistra@essb.eur.nl