Meesterweek opent met topadvocaat Gerard Spong

De Meesterweek, het grootste juridisch studentencongres van de Benelux, viert dit jaar haar zilveren jubileum. De 25e editie van het evenement van de Juridische Faculteitsvereniging Rotterdam (JFR) vindt plaats van 13 tot en met 26 februari 2015. Thema is ‘Fortune favours the bold’. Onder andere strafrechtpleiter Gerard Spong en cabaretier Jan-Jaap van der Wal spreken bij het openingscongres over dit thema.

Het grootste juridisch studentencongres van de Benelux heeft bij haar 25-jarig jubileum  een goed gevuld programma. Op het openingscongres op vrijdag 13 februari gaan strafrechtpleiter Gerard Spong en cabaretier Jan-Jaap van der Wal in op het thema ‘Fortune favours the bold’. Ook is er een debat rond de stelling ‘een pil teveel maakt geen crimineel’. Deze stelling is recent geïntroduceerd door het tv-programma ‘Spuiten en Slikken’ van BNN. De vraag is of personen die gepakt worden met een kleine hoeveelheid harddrugs op zak wel een strafblad moeten krijgen. Tijdens het congres is er ook veel interactie met het publiek. Decaan Suzan Stoter van Erasmus School of Law opent het congres.

Recruitmentdag
Tot en met 26 februari vinden er allerlei activiteiten plaats. Zo is 19 februari Recruitmentdag. Rechtenstudenten maken dan kennis met diverse vooraanstaande advocatenkantoren, zoals Loyens & Loeff, Houthoff Buruma en NautaDutilh. De advocatenkantoren zullen hun expertise en werkzaamheden nader toelichten tijdens workshops. Tijdens deze workshops nodigen de kantoren excellente studenten uit voor een individueel gesprek. Op deze manier krijgen studenten de mogelijkheid om zichzelf in de kijker te spelen.

Over de Meesterweek
De Meesterweek, die dit jaar 25 jaar bestaat, is het grootste juridische studentencongres van de Benelux. De evenementenweek wordt door en voor studenten georganiseerd. Jaarlijks trekt dit grootschalige evenement van de Juridische Faculteitsvereniging Rotterdam honderden studenten, academici, politici en andere prominenten uit de wetenschap, het bedrijfsleven en de maatschappij naar de Erasmus Universiteit Rotterdam.