'Miljoenennota is herhaling van zetten', aldus Bas Jacobs

Bas Jacobs, hoogleraar openbare financiën en economisch beleid aan Erasmus School of Economics, wijdt in Het Financieele Dagblad van dinsdag 17 September uit over de gevolgen van de voorgestelde maatregelen tijdens Prinsjesdag. Ook reageert hij in Metro van woensdag 18 September op de Miljoenennota.

Bas Jacobs vreest dat de werkloosheid de komende jaren kan oplopen tot 10 procent van de beroepsbevolking. 'Als de werkloosheid stijgt, heeft dat meteen zijn weerslag op de collectieve uitgaven', aldus Jacobs in Het Financieele Dagblad.

In Metro reageert hij: 'Nederland heeft te maken met een balansrecessie. De private sector is bezig met het verminderen van schulden, de overheid doet dat nu ook. Als alle sectoren tegelijk sparen valt de economie stil'.

• Klik hier voor het artikel in Het Financieele Dagblad van dinsdag 17 september 2013.
  • Klik hier voor het artikel in de Metro van woensdag 18 september 2013.