Rector lanceert Community for Learning en Innovation

Rector lanceert Community for Learning and Innovation

Eén plek waar de universiteit MOOCs, web lectures en innovatieve ideeën kan ontwikkelen op het gebied van digitalisering en onderwijs. Daarvoor moet de nieuwe Community for Learning en Innovation gaan zorgen. Vandaag, tijdens de opening van het academisch jaar, gaf rector Huib Pols het officiële startschot.

“We hebben één plek nodig waar we de combinatie van online, blended en fysiek onderwijs kunnen versterken”, aldus de rector tijdens zijn toespraak in de aula. De community gaat kennis delen, faculteiten helpen en ideeën van studenten en docenten vertalen naar projecten, die het onderwijs moeten verbeteren. Dat zou onder andere moeten lukken die moderne faciliteiten en een nieuwe ‘state of the art’ studio, waarin digitale lespakketten (MOOCs) worden opgenomen.

Students for students

Een ander onderdeel van de community is Students for Students, een platform waar studenten terecht kunnen die zelf innovatieve ideeën hebben om het onderwijs te verbeteren.

Toen in 2015 de basisbeurs werd afgeschaft, beloofde de universiteit extra investeringen in innovatie van het onderwijs. Dat geld gaat voor een deel naar de nieuwe community.

Dit stuk werd eerder gepubliceerd op Erasmus Magazine: het onafhankelijke, journalistieke magazine van de Erasmus Universiteit Rotterdam.