Socioloog Liesbet van Zoonen benoemd in de Raad voor Cultuur

De ministerraad heeft ingestemd met de benoeming van socioloog prof.dr. Liesbet van Zoonen van de Erasmus Universiteit Rotterdam tot lid van de Raad voor Cultuur. De benoeming gaat in op 1 april 2017 en is voor een periode van vier jaar.

De Raad voor Cultuur is het wettelijke adviesorgaan van de regering en het parlement op het terrein van kunst, cultuur en media.

Liesbet van Zoonen (1959) heeft een brede wetenschappelijke kennis op de terreinen van media en cultuur en heeft veel buitenlandervaring. Momenteel is zij professor Popular Culture aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, Dean van de Erasmus Graduate School of Social Sciences and the Humanities,  en Academic Director van het Leiden-Delft-Erasmus Centre for BOLD (Big, Open and Linked Data) Cities.