TOP Update December 2021: Terugblikken & Vooruitkijken

In de laatste nieuwsbrief van dit jaar blikken we terug op 2021. Wat deden we dit jaar om medewerkers te ondersteunen in hun ontwikkeling? Ook kijken we alvast vooruit naar 2022: wat kun je volgend jaar zoal van TOP verwachten?

• Succes: Senior Leadership in Academia
    In 2021 bood TOP voor het eerst de leergang Senior Academic Leadership aan, de opvolger van de succesvolle leergang Academic Leadership. Senior Academic Leadership is een leiderschapsprogramma op topniveau, ontwikkeld voor professoren die verantwoordelijk zijn voor een afdeling, sectie of team. Het doel van de leergang is het ontwikkelen van leiderschapskwaliteiten in de context van de strategische doelen van de organisatie. De eerste leergang, die werd afgesloten op 16 september, werd positief geëvalueerd. De modules werden gemiddeld gewaard met een 8,4. In het voorjaar van 2022 staat weer een nieuwe groep gepland. Inschrijving is mogelijk op voordracht van de decaan van jouw faculteit. Interesse?
    >>> Kijk op de website voor meer informatie

• Share Your Knowledge
    Jaarlijks organiseert TOP de Share Your Knowledge (SYK) Week. Tijdens deze week organiseren collega’s korte workshops voor elkaar. In 2021 vond de SYK week voor het eerst volledig online plaats. In totaal werden er 28 workshops gegeven over uiteenlopende onderwerpen. Van een workshop journaling, tot een theater basistraining en een workshop onderzoeksethiek. Er deden 281 collega's mee aan de workshops. In 2022 zal de SYK week plaatsvinden van 4 t/m 8 april. Ook deze editie zal volledig online plaatsvinden. Binnenkort kun je je aanmelden als trainer!
    >>> Houd de website in de gaten voor meer informatie

• Nieuw in het aanbod sinds dit jaar
    TOP probeert steeds weer te inspireren met een variërend en vernieuwend aanbod, dat aansluit bij de behoeften van de medewerkers en de strategische doelstellingen van de universiteit. In 2021 boden wij verschillende nieuwe trainingen aan. Deze trainingen keren terug in ons aanbod in 2022. Bekijk de trainingskalender voor de data.

• Grip op je werkleven: In deze training ontwikkel je een visie op hoe jij in jouw werk(leven) wilt staan, krijg je hulpmiddelen aangereikt om beter met stress om te gaan en krijg je inzicht in denk- en gedragspatronen die hierbij wel of niet steunend zijn.
    • Een gezonde dosis lefGa aan de slag met wat zelfvertrouwen voor je doet en hoe je dit op kunt bouwen. Je leert momenten om lef te tonen herkennen en ontdekt hoe je beter gebruik kunt maken van de invloed die je zelf hebt.
    • Design thinking fundamentalsMaak kennis met de basis van Design Thinking, een methode die je helpt om op een gestructureerde en creatieve manier complexe vraagstukken op te lossen.
    • How to deal with procrastination (voor PhD's): Leer om te gaan met uitstelgedrag.
  • Online leren met GoodHabitz
    Ook in 2021 maakten jullie weer enthousiast gebruik van GoodHabitz, het online trainingsplatform van de EUR. Er zijn 585 trainingen gestart, 1055 uren gestudeerd en 209 deelnamecertificaten behaald. De top 3 meest gevolgde trainigen in 2021 waren: Excel 2013 basis, Lean en Powerpoint 2013. Het aanbod van GoodHabitz wordt iedere maand uitgebreid. Dit jaar werden onder meer de trainingen Veerkracht, Ademhalen en Personal branding toegevoegd. Nieuwsgierig geworden?
    >>> Ga naar GoodHabitz

• Trainingsaanbod 2022
    De eerste trainingen voor 2022 staan online!
    Het aanbod zal in januari verder aangevuld worden.
    >>> Bekijk de trainingskalender voor het actuele aanbod

• TOP wenst je fijne feestdagen!
    Uiteraard hopen we jullie in 2022 terug te zien bij een van onze trainingen of andere activiteiten. Maar eerst wensen we jullie een prettige vakantie en fijne feestdagen!

Heb je vragen?
Neem contact op met TOP: top@eur.nl